הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


צ.ח.מ אפיקים תנהל את מערכת מכון החליבה הגדול בעולם


המכון יאפשר ביצוע 30 אלף חליבות ביממה בתפוקה מוערכת של חצי מיליון ליטר ביום. בעקבות התרחבות הפעילות בשוק האמריקאי הקימה צ.ח.מ חברה בת חדשה בארה''ב שתשרת את 1200 הלקוחות בצפון אמריקה ותפעל להקמת פרויקטים חדשים. החברה משלבת אנשי מקצוע ישראלים וצוות אמריקאי, שעבר הכשרה מיוחדת

מערכת פורטל החקלאות  25-10-2011


מכון החליבה הגדול ביותר בעולם הוקם במדינת טקסס בארצות הברית, בהשקעה של 50 מיליון דולר. חברת צ.ח.מ. אפיקים מקיבוץ אפיקים נבחרה לספק את מערכת ניהול המכון והעדר שיאפשר ביצוע של 30 אלף חליבות ביממה בתפוקה מוערכת של חצי מיליון ליטר ביום. המכון עובד סביב השעון במשך 24 שעות ביממה.

מנהל אפימילק בארה"ב ג'ו בלו מסר שהקמת מערכת המחשוב במכון היוותה אתגר טכנולוגי מאחר ויש לעקוב, לרשום ולדווח על מדדים שונים באופן פרטני ביחס לכל אחת מהפרות - הרכב ואיכות החלב, רמת הפעילות והמצב הבריאותי של כל אחת מן הפרות. הפרוייקט כולל הפרויקט גם ניתור וניהול של תחום גידול העגלות המיועדת להרחבת הפרויקט להיקף של 32,000 חולבות בשנים הקרובות.

מכון החליבה והרפת בטקסס תוכננו מהשלב ההתחלתי באופן המותאם לטכנולוגיות של צ.ח.מ אפיקים וכך שכל חליבת הפרות תעשה באתר אחד. החברה פיתחה עבור הפרויקט מערכות המאתרות באופן אוטומטי את הפרות שזקוקות למעקב צמוד ובדיקה וכך נחסך הצורך בביצוע בדיקה יומית של הפרות והעגלות הרבות, דבר החוסך הוצאות וכוח אדם רב.

בנוסף עונדת כל אחת מהפרות פידומטר מיוחד המשדר אות לרפתן אם הפרה משנה את התנהגותה והרגליה, מרבה לרבוץ על הקרקע או להיפך נעה בעצבנות רבה. מידע זה מאפשר לטפל בזמן אמת בבעיות בריאותיות, בירידה בתפוקה כתוצאה מלחץ שחווה הפרה ובמצב ייחום הפרה.

כתוצאה מהצלחת שלב א' בפרויקט, ושביעות הרצון הגדולה של הלקוח, החליט הלקוח להרחיב את היקף הפרויקט בהתבסס על טכנולוגיה של אפימילק גם לשלב הבא של הרחבת הפרויקט ל- 32,000 חולבות.

בעקבות התרחבות הפעילות בשוק האמריקאי הקימה צ.ח.מ חברה בת חדשה בארה"ב שתשרת את 1200 הלקוחות בצפון אמריקה ותפעל להקמת פרויקטים חדשים. החברה משלבת אנשי מקצוע ישראלים וצוות אמריקאי, שעבר הכשרה מיוחדת.