הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הקטפת שעוטפת בגעגועים את השר שמחון


קטפת 7760 של חברת ג'ון דיר, הידועה בכינויה ''הקטפת העוטפת'' מבצעת תהליך של קטיף, הידוק ועטיפה תוך כדי נסיעה וכמוה יש רק 250 בעולם, שתיים מהן בישראל. השר שמחון ביקר בשדות הכותנה כדי להתרשם מביצועי הקטפת

מערכת פורטל החקלאות  25-10-2011


שר התמ"ת שלום שמחון, שכיהן במשך שלוש קדנציות כשר חקלאות, נתקף כנראה געגועים. בדרך לסיור מפעלים בדרום, החליט שמחון לקפוץ לשדות הכותנה, בכדי להתרשם מקטפת כותנה משוכללת.

קטפת 7760 של חברת ג'ון דיר, הידועה בכינויה ''הקטפת העוטפת'', מבצעת תהליך של קטיף, הידוק ועטיפה תוך כדי נסיעה. עד היום יוצרו בסך הכל 250 קטפות מסוגה בעולם. שתיים יובאו לישראל - האחת נרכשה על-ידי קיבוץ משמר העמק בשותפות עם קבלנית החקלאות "בר - עבודות חקלאיות", והאחרת על-ידי גד"ש חפר (גידולי שדה חפר) שבבעלות חמישה משקים בעמק חפר.

בכך מצטרפת ישראל לרשימה אקסקלוסיבית של מדינות חקלאיות נבחרות: ארצות הברית, אוסטרליה וברזיל, שבהן מוכרת ג'ון דיר את הקטפת החדישה.

הקטפת משלבת שתי פעולות - בצד אחד היא קוטפת, ובצדה השני מורידה בלות בצורת גליל, עטופות ביריעת פלסטיק צהובה, בגובה של כ-2.5 מטרים ומשקל של כ-2.5 טונות. את עטיפת הפלסטיק אגב, המציאה ומייצרת עבור ג'ון דיר באופן בלעדי חברת ''תמה תעשיות פלסטיק'' בבעלות הקיבוצים משמר העמק וגלעד. מדובר במהפכה של ממש בכל הנוגע לחסכון בידיים עובדות - להפעלת הקטפת נדרש עובד אחד בלבד, במקום 8-10 עובדים שנדרשו לכך בעבר.

השר שמחון, שפעל כשר חקלאות לקדם את המעבר לעבודה ממוכנת החוסכת כוח אדם, התרשם מאד ואמר כי העתיד של החקלאות תלוי במעבר למיכון באמצעות טכנולוגיות מתקדמות. ''התגברנו על המחסור במים ובשנים הבאות נתגבר על המחסור בכוח אדם. ''