הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אגרקסקו בחקירה: ייבדקו דרכי הניהול והשימוש בכספי החברה


החקירה מתמקדת בשאלת המעורבות והאחריות האפשרית של ממלאי תפקידים בכירים בחברה לאובדן ערכה הכלכלי והסבת נזק לנושיה, כמו כן, תבקש החקירה לברר מהו השימוש שנעשה במימון בסך של כ-55 מיליון ₪ שהועבר על ידי המדינה לאגרקסקו טרם קריסתה, ותעמוד על פשרו של הסכם חכירת האוניות אשר הסב לחברה הפסדים ניכרים

מערכת פורטל החקלאות  30-10-2011


הכונס הרשמי במשרד המשפטים, ד"ר דוד האן, בשיתוף עם מפרקי חברת אגרקסקו, פתח לפני מספר שבועות בחקירה מקיפה על אודות קריסתה הפיננסית של חברת הייצוא החקלאית הממשלתית ''אגרקסקו'' והגורמים לה. ההחלטה על פירוק החברה שנקלעה לקשיים ולחוב כספי של מאות מיליוני שקלים, התקבלה בבית המשפט בתחילת חודש אוקטובר.

בית המשפט נעתר בתחילת השבוע לבקשת הכונס הרשמי והסיר את צו איסור הפרסום והחיסיון שחל על החקירה.

פעולות החקירה ננקטות בהתאם להחלטת סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל-אביב ורדה אלשיך, אשר קבעה ב-5 ביולי 2011 כי חקירה מעמיקה וממצה של נסיבות הקריסה הינה הכרחית, ובפרט חקירה בנושאים הבאים:
א. דרכי הניהול והשימוש בכספים בחברה.
ב. טיב ההחלטות שהתקבלו והמינויים שנעשו בחברה.
ג. בדיקה להיכן נעלמו ונבלעו הסכומים שהושקעו בחברה בעבר.
ד. רישומים פנימיים המעלים תמיהות.
ה. חשדות נוספים, חלקם לכאורה חמורים אף יותר.

לאור זאת, אישר בית המשפט בראשית חודש ספטמבר את בקשת הכונס הרשמי לקיים חקירה מקיפה בעניין קריסתה של אגרקסקו. החקירה מתמקדת בשאלת המעורבות והאחריות האפשרית של ממלאי תפקידים בכירים בחברה לאובדן ערכה הכלכלי והסבת נזק לנושיה, ותבחן את מידת הפיקוח שהתקיימה, עובר לקריסה, על ממלאי התפקידים בחברה. כמו כן, החקירה תברר מהו השימוש שנעשה במימון בסך של כ-55 מיליון ₪ שהועבר על ידי המדינה לאגרקסקו טרם קריסתה, ותעמוד על פשרו של הסכם חכירת האוניות אשר הסב לחברה הפסדים ניכרים.

במסגרת החקירה, החרים הכונס הרשמי בערב חג הסוכות במשרדי החברה את מאגרי המידע הממוחשבים של החברה, מסמכים, תכתובות ותרשומות.

החקירה מבוצעת באמצעות משרד רואי-החשבון "דרור אביב" ומרוכזת מטעם הכונס הרשמי על-ידי עו"ד רותי מזרחי ורו"ח ציפי קליין. לכשיוגשו ממצאי החקירה, הם יילמדו בקפידה על ידי צוות הכונס הרשמי.