הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מרכז הדגמה לטכנולוגיות חקלאיות ישראליות יוקם בסין


משרד התמ''ת יחתום השבוע על הסכם עם מכון המחקר החקלאי של מחוז פוג'יאן בדרום מזרח המדינה להקמת מרכז הדגמה למוצרים ישראליים, שיהווה מרכז הדגמה למוקד חדשנות חקלאית. חברות ישראליות שיבחרו להשתלב בפרויקט, יוכלו להתקין את פתרונותיהן ולזכות לחשיפה גדולה של מוצריהן לחקלאים הרבים שבמחוז

מערכת פורטל החקלאות  2-11-2011


משלחת מקצועית ממכון המחקר החקלאי של פרובינציית פוג'יאן הגיעה השבוע לישראל, פרי יוזמת הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בדרום סין דני טל, להקמת חוות הדגמה חקלאית של טכנולוגיות ישראליות במכון החקלאי בפוג'יאן.

במסגרת ביקור המשלחת יחתום מחר
(יום ה' 3.11.11) מנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי על מסמך כוונות להקמת מרכז הדגמה למוצרים ישראליים מתחום החקלאות בסין. על פי המסמך שייחתם יקצה המכון החקלאי בפוג'יאן קרקע בשטחו להקמת מרכז ההדגמה ויהיה אמון על הקמתו.

חברות ישראליות שיבחרו להשתלב בפרויקט, יוכלו להתקין את פתרונותיהן ולזכות לחשיפה גדולה של מוצריהן לחקלאים הרבים שבמחוז, ואף יוכלו להתאגד במאגד מקצועי שירכז עבורם את הפעילות מול מכון המחקר. במקרה כזה יתכן ויקבלו תמיכה כספית ממשרד התמ"ת. בכוונת המכון החקלאי להפוך את מרכז ההדגמה למוקד חדשנות חקלאית שישמש חקלאים לא רק מהמחוז אלא גם מכל סין.

המכון החקלאי של פרובינציית פוג'יאן בסין מסייע לכ- 100 אגודים מקצועיים וקואופרטיביים מתחום החקלאות בפרובינציה לממן ולהטמיע פתרונות חקלאיים. כמעט מיליון חברות חקלאיות, חקלאים וחוות קטנות הפועלים בפרובינציה נעזרים במכון כמדריך מקצועי ויש לו השפעה גדולה מאוד בהטמעת מוצרים ופתרונות טכנולוגיים בתחום החקלאות במחוז.

נשיא המכון, מר Lu YueLiang, עומד בראש המשלחת המבקרת בישראל. חברי המשלחת יפגשו עם חברות ישראליות מתחום החקלאות בעלות פוטנציאל להשתלב בפרויקט המשותף. המפגשים מתואמים על ידי מכון היצוא הישראלי ויכסו מכלול תחומים כגון השקיה, הדברה, דשנים, טיפול בשפכים של בעלי חיים, איתור טכנולוגיות לניהול חוות חקלאיות, זרעים, שימוש באנרגיה נקיה, חממות גידול, שיפור איכות התבואה, משק החלב, חקלאות ימית, לולים ועוד.

מהמינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי פרויקט זה מהווה חלק ממאמץ כולל להגביר ולהעמיק נוכחותן של חברות ישראליות בשוק הסיני שהוא שוק יעד, והינו עוד אחד מכלי הסיוע הניתנים על ידי משרד התמ"ת לחברות הישראליות המבקשות לפעול בשוק זה.

לפי נתוני המשרד, בשנת 2010 חל גידול משמעותי בהיקף הסחר עם סין, והוא הסתכם ב-6.8 מיליארד דולר, גידול של 49% ביחס לשנה הקודמת. הגרעון המסחרי בשנת 2010 עמד על כ- 2.69 מיליארד דולר. היצוא לסין בשנת 2010 הסתכם ב- 2.046 מיליארד דולר וסימן בכך זינוק של כ-95% מנתוני 2009.

בתשעת החודשים הראשונים של 2011 עמד היקף הסחר בין ישראל וסין על 6.18 מיליארד דולר, גידול של כ-23% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע מצמיחה של 36.5% ביצוא וצמיחה של 17.2% ביבוא. סך הסחר לשנת 2011 צפוי לעמוד על כ- 8.24 מיליארד דולר, עלייה של כ-21.5% ביחס לשנת 2010. הגרעון המסחרי לחודשים ינואר-ספטמבר עומד על 2.2 מיליארד דולר.

היצוא הישראלי לסין מורכב ברובו ממוצרים מתקדמים מענפי האלקטרוניקה, התקשורת, מכונות וציוד, מוצרי תעשיות כימיות, יהלומים וציוד רפואי.