הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אחד הפורצים שנורה בידי שי דרומי נעצר שוב במסע פשיעה בצפון


לפני כחמש שנים נפצע איוב הוואשלה מירי של החוואי שי דרומי לאחר שפרץ לחוותו בנגב. השבוע הוא נשלח ל-7 שנות מאסר לאחר שביצע שוב שורה של פריצות בקיבוצים ובמושבים בצפון, בעת שהיו תלויים ועומדים נגדו לא פחות משלושה מאסרים מותנים

מערכת פורטל החקלאות  3-11-2011


חמש שנים לאחר שנורה ע''י שי דרומי ונפצע בזמן שפרץ לחווה בנגב עם אל אטרש אל הוואשלה (שנהרג מהירי) ובעודו נתון במעצר על תנאי, נתפס הפושע איוב הוואשלה מהכפר חורה בנגב במסע של גניבות והתפרצויות, הפעם בצפון הארץ.

כזכור, בליל 13 בינואר 2007 פרץ הוואשלה עם חברו לחוות הבודדים של שי דרומי שבנגב. דרומי שהבחין בהם, ירה לעברם. כתוצאה מהירי נהרג אל-אטרש אל-הוואשלה, ואילו איוב הוואשלה נפצע.

עם שחרורו מבית החולים הוגש נגדו כתב אישום, ובתום שנה גזר עליו בית המשפט המחוזי בבאר שבע 20 חודשי מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי. עוד לפני שתם תוקפו של העונש, העתיק הוואשלה את זירת הפשע לצפון ופרץ לקיבוצים ומושבים באזור.

הוואשלה ביצע את הפשעים עם עוד שלושה שותפים, שניים תושבי הנגב ואחד מהכפר שיבלי. בין העבירות שביצעו, פריצה למושב נוב ברמת הגולן ומזכירויות בקיבוצים כנרת, מסילות, גניגר וגזית, שם גנבו כספות, מכוניות ורכוש, כשהם מותירים אחריהם נזקים רבים.

בית המשפט העליון קיבל אתמול (יום ד') את ערעור המדינה שהגישה פרקליטות הצפון על גזר דינו של השופט אטרש, אשר הטיל 5.5 שנות מאסר על שני נאשמים שהיו מעורבים בשוד קשישה בביתה וכן בהתפרצויות למזכירויות קיבוצים וכן 30 חודשי מאסר לגבי הנאשם שהורשע בארבעה מקרי התפרצויות למזכירויות הקיבוצים. בית המשפט העליון העמיד את תקופות המאסר שירצו הנאשמים על 7 שנות מאסר בפועל על שניים מהנאשמים ו- 42 חודשי מאסר בפועל על נאשם נוסף.

"כתב האישום, אשר בעובדותיו הודו המשיבים, מגולל מסכת של עבירות רכוש שביצעו המשיבים באופן שיטתי ובטווח זמנים קצר לאורכה ולרוחבה של הארץ בבתי עסק ובקיבוצים שונים. התמונה העגומה המצטיירת בהינתן עובדות אלה היא של מי שהפכו את העבריינות לדרך חיים ואף ל"מקצוע" של ממש והכל בעבור בצע כסף.'' נכתב בפסק הדין.

''הוואשלה בחר באורח חיים עברייני ושב לבצע עבירות רכוש, למרות פציעתו בעבר במהלך התפרצות לחווה באזור הדרום ואף על פי שתלויים ועומדים נגדו לא פחות משלושה מאסרים מותנים בני הפעלה. עבירות של התפרצות וגניבה פוגעות בקניינם של בעלי הרכוש ובנוסף הן פוגעות בביטחונם ובביטחון הציבור''.

ארגון מגדלי בקר לבשר ברך היום את בית המשפט על הנחישות להעמיד לדין ולשפוט בחומרה את הפושעים. ''על הפושעים לדעת, כי מסוכן להיות פושע וגנב וכי העונשים שיוטלו עליהם בתחומי הגניבות החקלאיות, עבירות רכוש ופריצות יהיו זהות לאלו המוטלים על פשעים שנחשבו עד כה חמורים יותר. ענף החקלאות וההתיישבות העובדת חשופים לפשעים חמורים המתבצעים בתחומם יום יום ולילה לילה ע"י משפחות וארגוני פשע מקצועיים היודעים היטב את מלאכתם ומתכננים את הביצועים באופן שבו קשה יהיה לאתרם, נעזרים במודיעין והורסים פרנסתם של אזרחים תמימים. כוחות הביטחון ופרקליטות מחוז הצפון עושים מאמצים עליונים על מנת לאתר את הפושעים ולהביאם לדין וטוב שעושה בית המשפט ומחמיר בעבירות מסוג זה''. אמרו היום בארגון.