הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מערכת לניוד ואספקת מים בשעת חרום תוצג בתערוכת ''וואטק 2011''


המערכת הינה גמישה וניידת, ניתן להשתמש בה באופן רב פעמי, במהירות ובעלות נמוכה, וללא צורך בתחזוקה. בתערוכה יוצגו בין השאר גם פתרונות לצמצום דליפת מים במערכות עירוניות. תערוכת ''וואטק 2011 לטכנולוגיות מים, אנרגיה מתחדשת ואיכות הסביבה, תתקיים בתאריכים 15-17 בנובמבר 2010 במרכז הירידים בתל-אביב

מערכת פורטל החקלאות  3-11-2011


במצבי חירום - עקב רעידת אדמה, סערות, פגעי טבע, זיהומים, או בעת התרחשות אירוע טרור או מלחמה, מקורות אנרגיה חיוניים עלולים להיפגע ולצאת מכלל שימוש, או באופן המאפשר שימוש חלקי ומוגבל בהם.

גם ישראל נכללת בין המדינות המהוות חלק מאזורי סיכון מוגדרים בעולם. הרשויות בישראל מבחינות בין מספר מצבים ודרגות של חירום ביחס למים - החל ממצב בו אין הפרעה לאסםקת המים דרך פגיעה חלקית באספקה ועד למצב של “משבר מים”.

במצבי חירום כאלה אספקת המים הביתית השוטפת עלולה להיות משובשת או מוגבלת לפרק זמן מסוים, עד לתיקון או השמשתה המלאה ע”י הרשויות. במצבים כאלה ברור כי מוטב להיות ערוכים מראש.

במדינות רבות בעולם מקובל להחזיק ערכה מוכנה מראש עם פריטים לשעת חירום ובכלל זה כמובן גם ערכה למים. בעולם ובישראל מקובל כי כל אדם זקוק לכמות שבין 3-4 ליטר מים ליממה (בארה”ב 1 גלון) , מתוכם 2 ליטר ליממה לשתיה. במסגרת הוראות רשות המים ומל”ח נערכות הרשויות בישראל, באמצעות תאגידי המים שלהן, לאספקת מים בשעת חירום לתושבי המדינה.

איזיפק ווטר בע”מ מפתחת ומשווקת מערכת מים גמישה וניידת, הכוללת את הכרית האספטית לשימוש רב פעמי (PAWPTM). המערכת עומדת כיום בחזית הטכנולוגיה של מוצרי אספקת מים לשעת חירום, מספקת את המענה הכולל והמתקדם מסוגו, ועונה על כל צרכי החלוקה של הרשויות לאזרחים ועל העמדה מהירה, יעילה ובעלות נמוכה, ללא צורך בתחזוקה ובאחסנה מזערית מבחינת גודלה. הכרית האספטית משווקת כיום גם בגדלים המאפשרים שימוש בגודל ביתי או משרדי בנפחי מילוי מ- 50 ועד 200 ליטר, כולל ברז שימוש ביתי.

המערכת של חברת ''איזיפק וואטר'' תוצג בתערוכת "וואטק 2011" לטכנולוגיות מים, איכות הסביבה ואנרגיות מתחדשות שתתקיים ב-15-17 בנובמבר במרכז הירידים בתל אביב, בהשתתפות למעלה מ-100 חברות ישראליות וזרות וצפויים לבקר בה 20 אלף איש מהארץ ומחו"ל. בין האורחים בתערוכה, אנשי עסקים ונציגי רשויות מקומיות מתורכיה, שגילו ענין רב בפתרונות לאספקת מים לאחר רעידת אדמה.

תחום נוסף המעורר ענין רב הוא צמצום דליפת המים במערכות העירוניות. בערים רבות בעולם, כשליש מכמות המים שנכנסת למערכת לא מגיעה לצרכנים אלא אובדת בדרך. התופעה אינה מאפיינת רק את המדינות המתפתחות, אלא דוקא ערים גדולות ומובילות באירופה וארה"ב שמערכות המים שלהן ישנות ולא חודשו במשך עשרות רבות של שנים. בתערוכה יוצגו פתרונות צנרת וכן דרכים להפחתה וויסות של לחץ המים במערכות לאורך שעות היממה כך שדלף המים יפחת משמעותית.

תערוכת וואטק 2011 מאורגנת על ידי כנס תערוכות ומרכז הירידים, בשיתוף משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה (תמ"ת), מכון היצוא, תכנית המים והאנרגיה הממשלתית - Israel NewTech, מערך הנספחים המסחריים של מנהל סחר חוץ בתמ"ת, המשרד להגנת הסביבה, משרד החוץ, ומתימו"פ. לצד התערוכה יתקיים כנס בינלאומי שיעסוק בדרכים ובאתגרים שבמעבר מפיתוחים חדשניים למיזמים מצליחים בעולם הקלינטק.

מידע על המציגים בתערוכה ותכני הכינוס באתר וואטק