הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בולגריה מתעניינת בשותפויות חקלאיות עם ישראל


בולגריה מחפשת חברות אשר ייצרו שותפויות עם חקלאים מקומיים, יביאו טכנולוגיות ישראליות מתקדמות ובעיקר יסייעו בגיוס אשראי אשר ישלים את המימון האירופי לפרויקטים. משלחת של 10 חברות חקלאיות מישראל יצאה בימים אלה לביקור במדינה. היקף הסחר של ישראל מול בולגריה הסתכם בשנת 2010 בסך כולל של כ- 183 מיליון דולר - עליה של כ- 54% לעומת השנה הקודמת

מערכת פורטל החקלאות  3-11-2011


משלחת של 10 חברות חקלאיות מישראל מקיימת בימים אלו ביקור מקצועי בבולגריה אשר מאורגן ע"י הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת. המשלחת קיימה אתמול סמינר בהשתתפות סגנית שר החקלאות הבולגרי, ראשי איגודים חקלאיים וחברות חקלאיות והיום ומחר מקיימת סיור בפרויקטים חקלאיים ופגישות עם חברות.

הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בבולגריה ורומניה, ארנון ארבל מציין שבולגריה ניצבת בפני מספר אתגרים בתחום החקלאי. כמדינה עם היסטוריה חקלאית מכובדת היא איבדה את יכולת התחרותיות שלה מול מדינות אחרות באיחוד האירופי ועושה מאמצים אדירים בתחום לנסות להציל ולשדרג את המערכות החקלאיות שלה.

עם כניסתה לאיחוד האירופי בשנת 2007, הוקצו לבולגריה כספים רבים מקרנות מימון של האיחוד האירופי. מטרת תוכניות הסיוע לשפר את התחרותיות של חברות בולגריות ולאפשר להן להתמודד מול מדינות אירופאיות ותיקות. שת"פ בין חברות מבולגריה וישראל זכאי לקבל מימון מהקרנות האירופאיות.

הנספח ארבל מוסיף שכיום בולגריה מחפשת חברות אשר ייצרו שותפויות עם חקלאים בולגרים, יביאו טכנולוגיות ישראליות מתקדמות ובעיקר יסייעו בגיוס אשראי אשר ישלים את המימון האירופי לפרויקטים.

מחלקת מרכז ומזרח אירופה במנהל סחר חוץ במשרד התמ"ת מציינים שהיקף הסחר של ישראל מול בולגריה הסתכם בשנת 2010 בסך כולל של כ- 183 מיליון דולר, עליה של כ- 54% לעומת השנה הקודמת, בה הסתכם הסחר סחורות בכ- 118 מיליון דולר. הייצוא עלה מ- 70 מיליון ל- 111 מיליון דולר (עליה של 59%) והיבוא מבולגריה עלה מ- 48 ל- 71 מיליון דולר (47%).