הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כתב אישום: השליכו 200 אפרוחים חיים לפח אשפה


משרד החקלאות הגיש כתב אישום כנגד מדגרייה באשמת התאכזרות והתעללות באפרוחים טרם המתתם. על פי כתב האישום השליכו עובדי מדגרית ''רמית'' בזיכרון יעקב כ-200 אפרוחים זכרים חיים למכולת אשפה בשקיות ניילון אטומות, אשר מתו מחנק והתייבשות. המתה זו מנוגדת להוראות משרד החקלאות ופיתוח הכפר הקובעת דרכים מותרות להמתת אפרוחים המיועדות למזעור סבלם

מערכת פורטל החקלאות  7-11-2011


משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגיש בשבוע שעבר כתב אישום בבית משפט השלום בחיפה כנגד מדגרית "רמית" הפועלת בזכרון יעקב וכגד מנהלה. על פי כתב האישום, במהלך חודש מאי השנה השליכו עובדי המדגריה כ- 200 אפרוחים זכרים שנפסלו לשיווק, בעודם בחיים, לתוך שקיות ניילון, כשהם מחוצים עם שברי ביצים ועוברי אפרוחים מתים. השקיות האטומות הושלכו למכולת אשפה הסמוכה למדגריה, כשהאפרוחים נותרו בה ללא מזון ומים בחום הכבד וללא יכולת לזוז או לנשום, ומתו כתוצאה מחנק והתייבשות.

בתהליך הגידול של תרנגולות להטלת ביצי מאכל, מגדלות המדגריות את האפרוחיות הנקבות, ואילו האפרוחים הזכרים מומתים כיוון שאין מה לעשות איתם. על מנת להקטין ככל האפשר את סבלם, פותחו בעולם מתקנים ושיטות שונות להמתה מהירה, באופן הגורם להם סבל מועט ככל שניתן. מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות הורה למנהלי המדגרות לפעול להמתת האפרוחים אך ורק באחת מהדרכים המותרות והמאושרות בכדי למזער את סבלם, כמקובל בעולם המערבי. המנהלים אף השתתפו ביום עיון והדרכה בנושא, במסגרתו הובהרו השיטות המותרות והאסורות. ביום זה נכחו גם מנהלי מדגרת "רמית".

בעקבות תלונות של אזרחים שדיווחו כי במקום הומתו אפרוחים באופן אכזרי ובניגוד להוראות, נפתחה חקירה משותפת של יחידת הפיצו"ח (פיקוח הצומח והחי) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר ושל המשטרה, בסיומה הוגש כתב האישום. המדגריה ומנהלה מואשמים בהתעללות בבעלי חיים בניגוד לחוק צער בעלי חיים, עבירה שעונשה המירבי הוא עד שלוש שנות מאסר או קנס כספי עד גובה של 202,000 ₪ .

משרד החקלאות ופיתוח הכפר קורא לציבור ליידע את הממונה במשרד החקלאות, ד"ר דגנית בן דבכי, במידה וידוע על מקרים מסוג זה, תוך העברת כל המידע הקיים בידי הפונה באמצעות אתר האינטרנט של המשרד.