הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


החל ייבוא מוצרי גבינות בעקבות הורדת המכסים


רשת מגה החלה לייבא גבינות חצי קשות וגבינת פטה תחת המותג הפרטי שלה, בעקבות מהלך שנוי במחלוקת של שר האוצר בחודש אוגוסט להגדלת מכסות ייבוא הגבינות ולהורדת המכסים על גבינות קשות ונוספות. הרשת מבטיחה מחירים זולים בעשרות אחוזים ממחירי הגבינות בשוק. מנכ''ל מגה זאב וורמברנד סבור כי היבוא יביא בסופו של דבר להורדת מחירים מצד יצרניות החלב הישראליות

מערכת פורטל החקלאות  7-11-2011




רשת מגה הודיעה היום כי תחל לשווק השבוע צהובות וגבינה מלוחה פטה במותג פרטי במעדנייה, ובתוך כ-3 חודשים היא תחל גם בשיווק גבינות במדף. בכך תתחרה הרשת בגבינות של מחלבות תנובה, גד, ומשק צוריאל של טרה. היום (ב') הודיעה החברה כי תחל השבוע לשווק גבינות צהובות וגבינה מלוחה פטה במותג פרטי במעדנייה, ובתוך כ-3 חודשים היא תחל גם בשיווק גבינות במדף.

במהלך שנוי במחלוקת, וכחלק מהמלצות ועדת קדמי להוזלת מחירי מוצרי החלב, חתם שר האוצר יובל שטייניץ בחודש אוגוסט השנה על שורה של צווים והוראות שעה לשנים 2011-2016 להגדלת מכסות ייבוא הגבינות ולהורדת המכסים על גבינות קשות ונוספות (גידים כחולים, גאודה, מגורדת וחלומי), מהלך שכונה על ידי הרפתנים כ''מחטף באישון לילה''.

החלטתה של מגה להתחיל ביבוא גבינות באמצעות חברת ויליפוד התקבלה לאור הוזלת המכס על יבוא גבינות קשות. "מי שרוצה להוזיל את המחירים בשוק, צריך לאפשר לנו לייבא יותר, ואז נוכל להוזיל משמעותית את המחיר. כל מי שמייצר גבינות קשות וצהובות לא יישאר אדיש למחירים של המוצרים המיובאים", אמר מנכ"ל מגה זאב וורמברנד.

מגה תשווק גבינה צהובה גאודה בכשליש ממחירה בשוק, 37.9 שקל לק"ג לעומת 90-100 שקל לק"ג. גבינה צהובה 28%, המקבילה לטל העמק של תנובה, תשווק במחיר של 45.9 שקל לק"ג, לעומת 54.9 שקל לק"ג לטל העמק. גבינה מלוחה פטה בקר 17% תשווק במחיר של 54.9 שקל לק"ג, לעומת 60 שקל לק"ג לגבינה צהובה צוריאל של טרה. תנובה מוכרת גבינת פטה כבשים לקמעונאי ב-76.3 שקל לק"ג (כולל מע"מ.