הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


Afi2GO לקליטה מהירה ואמינה של הנתונים בעדר הצאן


התקן יעודי בעל יכולת סינכרון עם המחשב עליו מתנהל העדר, הוצג בכנס נוקדים למגדלי צאן שערכה צ.ח.מ אפיקים והוקדש להשפעות ממשק הגידול על איכות החלב. בכנס השתתפו כמאה נוקדים וטרינרים, מדריכי המעבדה לבריאות העטין, תזונאים ואנשי משרד החקלאות

מערכת פורטל החקלאות  10-11-2011


ענף הצאן שהיה מבוסס בעבר על הזנה במרעה, והשקעה מועטה בתוספות של מזון, מבנים וציוד, עבר שינוי עם השנים. זאת בשל צמצום שטחי הרעייה, המחסור ברועים ורמת הכנסה נמוכה המתקבלת מצורת ממשק שכזו, שאינה מתאימה לרמת החיים העולה עם הזמן. עם השנים הענף השתנה וכעת הוא מתבסס על צורת גידול אינטנסיבית או חצי אינטנסיבית. העדרים המונים מאות ולעיתים אף אלפי בעלי חיים, צריכים להיות מנוהלים בצורה היעילה ביותר, תוך מעקב מתמיד אחר ביצועי בעלי החיים.

אירועים רבים במהלך העבודה השיגרתית בנהול עדר הצאן, מוגדרים כאירועים המוניים, ולכן חשוב מאוד שהמידע ייקלט במהירות ובצורה אמינה למחשב. למטרה זו פיתחה צחם אפיקים התקן יעודי בעל יכולת סינכרון עם המחשב עליו מתנהל העדר. ההתקן הקרוי Afi2GO הוא למעשה מחשב כף יד, המשמש לקליטת האירועים ההמוניים והעברתם לתוכנת הניהול המצויה במחשב. ה Afi2GO הוא הכלי המצוי בידיו של המנהל, ושבאמצעותו מובטחת קליטה מהירה ואמינה של הנתונים בעדר, לפעילויות כמו - המלטות, בדיקות הריון, טיפולים הורמונאליים, חיסונים, שקילות וכדומה

ה-Afi2GO הוצג בכנס נוקדים למגדלי צאן שערכה צ.ח.מ אפיקים והוקדש להשפעות ממשק הגידול על איכות החלב. בכנס השתתפו כמאה נוקדים וטרינרים, מדריכי המעבדה לבריאות העטין, תזונאים ואנשי משרד החקלאות.

בהגרלה שנערכה בין משתתפי הכנס זכה במכשיר משק טל, דיר עיזים ממושב תומר בבקעה. משק טל הצליח בעזרת מערכת החליבה והניהול של צ.ח.מ. אפיקים להגיע לתוצאות מקצועיות טובת במיוחד תוך תקופה קצרה.

הכנס היה הזדמנות להכרות עם מנכ"ל צ.ח.מ אפיקים החדש, יובל רחמילביץ והכרות מחודשת של המגדלים עם ביאנה רונה, סמנכ"ל המכירות של צ.ח.מ. אפיקים, אשר שב לחברה לאחר 10 שנים בהם ניהל את דה לוול בארה"ב.

בכנס ניתנו הרצאות מקצועיות ע"י ד"ר אלון ארזי שסיפר על המחקר שצ.ח.מ. אפיקים עורכת בנושא גילוי ספירת תאים סומטיים בעזרת מדי החלב אפיפרי לצאן. גדי נווט דיבר על נושא סלקציה מיטבית ונקודות קריטיות בקבלת החלטה בדיר וליאור קיסרי, תזונאי מאמבר, דיבר על הזנת צאן. את הכנס חתם שלומי עזרן מנהל מכירות צאן בצ.ח.מ. אפיקים עם דיון פתוח בנושא ממשק.

צ.ח.מ אפיקים מובילה את המכשור הטכנולוגי לשוק הצאן בעולם ועורכת כנסי מגדלים מעת לעת לצורך עדכון על החידושים הטכנולוגים והשימושים בהם.