הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בעקבות קריסת אגרקסקו: ישובי חבל מעון הקימו חברת יצוא


מפעלי חבל מעון המאגדים את פעילות השיווק של 14 קיבוצים בנגב המערבי, היו הלקוח הכמותי הגדול ביותר של אגרקסקו, עם יצוא שנתי בהיקף של 85 אלף טון. מנכ''ל החברה: ''בשל הנפח העצום שמדובר בו והאחריות כלפי הקיבוצים והלקוחות בחו''ל החלטנו להקים חברה עצמאית שתרכז את הטיפול בכמויות היצוא הגדולות''

מערכת פורטל החקלאות  13-11-2011


קיבוצי חבל מעון בנגב המערבי, מגדלי ויצואני ירקות השורש הגדולים בישראל, הקימו חברת יצוא עצמאית באמצעותה יבצעו את כל פעילות היצוא של המשקים המאוגדים בה.

מפעלי חבל מעון מאגדים את פעילות שיווק הירקות של 14 קיבוצים בנגב המערבי. ענפי הייצור המרכזיים של חבל מעון הם תפוחי אדמה, גזר, צנונית, בצל והדרים. בישראל משווקים חלק מהמוצרים חבל מעון תחת המותג ''דוד משה''.

מפעלי חבל מעון עבדו באופן מסורתי ובאופן בלעדי עם חברת "אגרקסקו" והיו הלקוח הגדול ביותר של החברה בישראל מבחינת ההיקף הכמותי עם יצוא שנתי שהגיע ל-85 אלף טון תפוחי אדמה, גזר וצנונית. כ-55% מהתוצרת החקלאית של חבל מעון מיועדת לשווקים המקומיים וכ-45% מיועדת לשווקי היצוא. מרבית היצוא הוא למדינות מערב אירופה ורוסיה. יח''מ מחזיקה באתר תעשייתי בשטח של כ-200 דונם עליו ממוקמים בתי קירור בנפח של כ-35,000 טון וכן בתי אריזה לטיפול בכל תוצרת משקי האגודה וחקלאים אחרים.

מנכ"ל מפעלים אזוריים חבל מעון דרור תנורי מסר, שההחלטה על הקמת חברה עצמאית התקבלה לאחר התלבטות בין מעבר לחברת יצוא חיצונית אחרת, המשך עבודה עם אגרקסקו במתכונתה החדשה או פיצול היצוא בין מספר יצואנים. ''בשל הנפח העצום שמדובר בו והאחריות כלפי הקיבוצים והלקוחות בחו"ל החלטנו להקים חברה עצמאית שתרכז את הטיפול בכמויות היצוא הגדולות. ישובי חבל מעון עוברת תהליך מאתגר של סגירת עסקאות מול הלקוחות הסופיים ורשתות השיווק, טיפול בלוגיסטיקה, גביה והיבטים רבים נוספים כדי להבטיח שכל שרשרת הטיפול בכל טון שמיועד ליצוא תתבצע ביעילות ובמועד.''