הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שת''פ בין קנט לארגון לקט ישראל: כ-25 טון נקטרינה הועברו לעמותות


חברת הבטוח קנט פיצתה מגדלי נקטרינות שנפגעו מנזקי מזג האוויר בסוף ספטמבר השנה ברמת הגולן, ואיפשרה לארגון לקט ישראל להעביר את הפרי שלא ניתן היה לשווקו כתרומה לעמותות שונות. מעריכי חברת קנט מיידעים באופן קבוע את החקלאים בפועלו של ארגון לקט ישראל ודואגים לקשר בינו ובין החקלאים המעוניינים לתרום

מערכת פורטל החקלאות  13-11-2011


במסגרת שיתוף הפעולה הפורה של חברת הביטוח קנט, המבטחת נזקי טבע בחקלאות, וארגון לקט ישראל העוסק בהצלת עודפי מזון, הועברו לאחרונה למעלה מ-25 טון נקטרינה מזן RC338, לחלוקה בקרב 290 עמותות לנזקקים. התרומה התאפשרה בעקבות פנייה של חברת "פרי בראשית" (בית אריזה המטפל בפירות נשירים מצפון הגולן והגליל העליון) לחברת הביטוח קנט בנוגע לנזקים שנגרמו לפירות.

הערכת הנזק של מעריכי קנט קבעה כי עקב הגשם החזק שירד התרככה קליפת הפירות, למרות שאיכותו לא נפגעה. בשל הפגיעה החיצונית לא ניתן היה לשווקו לחנויות. בבית האריזה קיבלו את המלצת מעריכי החברה, ובמקום להעביר את הנקטרינות להשמדה, העבירו את התוצרת לארגון ''לקט ישראל'' אשר חילק אותו למאות העמותות. במקביל פיצתה קנט את המגדלים שנפגעו מנזקי מזג האוויר (בעיקר גשם ורוח), בהתאם לחוזה הביטוח.

מבצע איסוף והעברת הנקטרינות לידי מאות מעמותת המזון העוזרות לנזקקים הינו נדבך נוסף בשיתוף הפעולה המוצלח והמבורך בין קנט ללקט ישראל. שיתוף הפעולה בין הגופים החל לאחר שמעריכי החברה נוכחו לראות כי במקרים רבים, לאחר הקטיף נותרות טונות רבות של סחורה שלא נקטפה, אם בשל פגיעות כתוצאה מנזקי טבע, בשל מחסור בכוח אדם או במקרים שהגידול לא עמד בסטנדרטים של ייצוא. אף על פי שמדובר ביבול שניזוק קלות או לעיתים קרובות לא ניזוק כלל, לא ניתן למכרו והוא נשאר בשדות ומרקיב. במסגרת שיתוף הפעולה, מעריכי החברה מיידעים את החקלאים בפועלה של לקט ישראל ודואגים לקשר בין הארגון ובין החקלאים המעוניינים לתרום. יצוין, שרק לפני מספר שבועות הושלם מבצע איסוף של למעלה מ-500 טון תפו"א משדות באזור צומת קמה, שנפגעו מנזקי מזג האוויר והפכו בעקבות הנזק ללא ראויים לשיווק.

בקנט מביעים רצון רבה משיתוף הפעולה מצד החקלאים ומנכונותם לתרום אלפי טונות של גידולים לאלה שידם אינה משגת. לתיאום קטיף של עודפי יבול ניתן לפנות למוקד מחלקת הלקט של ארגון לקט ישראל בטלפון: 052-5345265