הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תשלומי הארנונה של מפעלי הקיבוצים צפויים לגדול ב-100 מיליון ₪


משרדי הפנים והתמ''ת, התאחדות התעשיינים וגורמים אחרים הביעו את עמדתם התומכת בביטול הגזרה לאלתר, אך משרד האוצר דבק ברצונו להעלות את התעריפים. איגוד התעשייה הקיבוצית: ''תשלומי העתק בתקופה של משבר בכלכלה העולמית והמקומית עלולים לגרום לקריסת מפעלים''

מערכת פורטל החקלאות  16-11-2011


זעם בתעשייה הקיבוצית: תשלומי הארנונה של התעשייה הקיבוצית למועצות האזוריות צפויים לגדול בצורה חדה החל מתחילת 2012 בסכום של 100 מיליון שקל לשנה, ייקור ממוצע של 25% בעלויות הארנונה. ההחלטה התקבלה על פי המדיניות של הפחתת גובה מענקי האיזון הממשלתיים למועצות האזוריות.

על פי ההחלטה מועצה אזורית שלא תגבה את הסכום החדש מהתעשייה שבתחומה תיענש בהפחתת מענק האיזון בהפרש הסכומים.

משרדי הפנים והתמ"ת, התאחדות התעשיינים וגורמים אחרים הביעו את עמדתם התומכת בביטול הגזרה לאלתר, אך משרד האוצר דבק ברצונו להעלות את התעריפים.

מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, עמוס רבין, הזהיר שיישום ההחלטה יהיה הרסני לתעשייה בהתיישבות וזאת בתקופה של משבר כלל עולמי וסימני מיתון וירידה בביקושים גם בשוק המקומי. חלק מהמפעלים הנמצאים על גבול הרווחיות ונאבקים באיומים הרבים לא יוכלו לעמוד בתשלומים הכבדים ויגיעו לסכנה ממשית להמשך קיומם.

תעשיות שהוקמו לפני עשרות שנים עלולות לקרוס בשל החלטה שהתקבלה בחוסר הגיון, מזהיר מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית. גזירות מעין אלו יאיצו תהליך של מעבר של מפעלים וקווי יצור לחו"ל תוך פיטורים של עובדים מהקיבוצים ומהישובים הסמוכים. נטישת התעשייה היא לרוב תהליך חד כיווני ומי שמתחיל לייצר בחו"ל כבר לא ימהר לחזור לארץ וזו תהיה בכייה לדורות.

ראשי האיגוד אמרו שהם מצפים מראשי המועצות האזוריות להתייצב לצד מפעלים ולמנוע מבעוד מועד את הנזק הצפוי.