הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ישראל תסייע לקניה בטכנולוגיית ניהול מים


קניה, שמקורות המים שלה נפגעו נפגעו בשנים האחרונות, זקוקה בדחיפות לטכנולוגיות חדשניות לניהול מים. ראש ממשלת קניה, ראילה אמולו אודינגה, שהגיע בראש משלחת גדולה לישראל קרא להרחבת הסחר עם ישראל ואמר: ''ישראל כבשה את המדבר. שינויי האקלים מהווים קריאת השכמה לקניה''.

מערכת פורטל החקלאות  16-11-2011


ישראל וקניה ישתפו פעולה בתחום המים, כך סוכם אתמול (ג') בפגישה שקיים שר התמ"ת שלום שמחון עם ראש ממשלת קניה. השניים סיכמו כי ישראל תסייע לקניה בטכנולוגיות ניהול מים, השקיה בטפטוף, וטיהור מי קולחין.

ראש ממשלת קניה, ראילה אמולו אודינגה, הגיע בראש משלחת גדולה, מלווה בשרת המים ובסגן שר האנרגיה במסגרת תערוכת ''וואטק 2011'' לטכנולוגיות מים שמתקיימת בימים אלה בגני התערוכה בתל-אביב.

קניה, שמקורות המים שלה נפגעו בשנים האחרונות מתקופות יובש ארוכות, זקוקה בדחיפות לטכנולוגיות חדשניות לניהול מים. אודינגה סיפר כי במסע שערך ברחבי ישראל אתמול הוא התפעל לגלות שחקלאי המדינה הפוכים אדמות צחיחות לאדמות פוריות: "ישראל כבשה את המדבר. שינויי האקלים מהווים קריאת השכמה לקניה, שצריכה ללמוד לנהל ביעילות גבוהה יותר את משק המים שברשותה''.

אודינגה התרשם גם מתעשיית טכנולוגיות המים הישראלית, שמגלגלת כ-1.6 מיליארד דולר בשנה, וקרא להרחבת הסחר עם ישראל, העומד היום על שיעור נמוך. כמו כן, ביקש ראש הממשלה הקנייתי לשלוח לארצו מומחים ישראלים לניהול מים למתן ייעוץ מקצועי.

השר שמחון אמר כי לישראל יש פתרונות מוכחים לאתגרים איתם מתמודדת קניה בתחום המים והציע לאודינגה ייעוץ ישראלי ופתרונות בתחומים נוספים, ובהם ביטחון לאומי, תקשורת סלולרית ותשתיות.