הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רשות המים: צפוייה שנה שחונה


בששת הימים האחרונים ירדו כמויות משקעים גבוהות ביחס לכמויות הממוצעות בעונה זו. למרות זאת, אומרים ברשות המים, צפוי לנו חורף שחון. מפלס הכנרת עלה בשבוע האחרון ב- 1 ס''מ לרום של 213.66- ס''מ, והוא עומד על 66 ס''מ מתחת לקו האדום התחתון

מערכת פורטל החקלאות  21-11-2011


בששת הימים האחרונים 13-19 בנובמבר 2011 ירדו כמויות משקעים גבוהות ביחס לכמויות הממוצעות בעונה זו. מרשות המים נמסר כי הכמויות הגבוהות ביותר ירדו ברכס החרמון (133 מ''מ ברכבל העליון ו-125 מ''מ ברכבל התחתון), במרכז אגן החוף (100-120 מ"מ באזור תל אביב) ובמרכז אגן ירקון תנינים ( 112 מ"מ באלקנה).

החריגה של אירוע זה היא בפרק הזמן הארוך בו ירדו המשקעים. פרק גשם כה ממושך חריג לא רק בתחילתה של עונת הגשמים אלה גם בעיצומה. פריסת המשקעים הייתה רחבה והקיפה את האגנים המרכזיים העיקריים במערכת הארצית: אגן כנרת וגליל מערבי, ירקון תנינים ואגן החוף.

מפלס הכנרת עלה בשבוע האחרון ב- 1 ס"מ לרום של 213.66- ס"מ. המפלס עומד על 66 ס"מ מתחת לקו האדום התחתון וחסרים לכנרת מלאה 4.86 מטר. העלייה בסוף השבוע נובעת כתוצאה מגשם ישיר מעל האגם.

ברשות המים אומרים, כי למרות כמויות המשקעים הגבוהות שירדו בימים האחרונים, התחזיות לחורף הנוכחי הינן מתחת לממוצע (כ-90% מהממוצע), זו השנה השמינית ברציפות בהן הגשמים המתקבלים הינם מתחת לממוצע, והחוסרים במקורות המים אדירים. הביקושים למים בישראל גדולים מכמויות הגשמים הנקלטות במקורות המים, כך שכל שנה החוסר הולך וגדל.

מהרשות נמסר כי היא מאיצה את הגדלת התקני ההתפלה הקיימים ובניית מתקנים נוספים, דבר אשר יחד עם המשך ההתייעלות והחיסכון ייצב את משק המים.