הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כנס המדוזות הגדול יוצא לדרך!


מדוזות - מפלצות או חיות מחמד? מדוע עדיין לא הוקמה ''האגודה לשמירה על המדוזה''? כמה כסף הן עולות למשק? המצילים, הדייגים, אנשי מד''א וחוקרים יטכסו עצה. הכניסה חופשית !

מערכת פורטל החקלאות  28-11-2011


כנס המדוזות הגדול של המכון לחקר ימים ואגמים במשרד התשתיות הלאומיות, ינסה לתת את התשובות לכל השאלות בנושא המדוזות שמטרידות אותנו מדי קיץ.

לראשונה בישראל, יתכנס פאנל אשר יכלול את כל האנשים שנפגשים עם המדוזות בקיץ, ביניהם - המצילים, הדייגים, הפרמדיקים, העובדים במתקני החשמל ובמתקני ההתפלה, ומתוך ההבנה כי מדובר בתופעה גוברת והולכת, המשותפת לכולם ודורשת מענה מיידי ומשותף. המשתתפים ידונו באתגרים הסביבתיים, החברתיים והכלכליים העומדים בפני הטיפול בסוגיית המדוזות בישראל, בתקווה, שכבר בקיץ הבא, נוכל להתמודד עם התופעה בקלות רבה יותר.

בין הנושאים בכנס: נזקי המדוזות לדייג המכמורת ולאיכות הסביבה, המשמעויות הכלכליות של תופעת המדוזות בחופי חיפה, מדוזות וחיות מקפא אחרות בחוף הים התיכוני של ישראל, הסיקור התקשורתי של תופעת המדוזות בישראל חיות או מפלצות?, דינאמיקת ההתיישבות בחוף הים התיכון, השפעת נחילי המדוזות על תפעול מערכות מי הקירור של תחנות הכוח ומתקני ההתפלה, ניהול סביבה ימית כאמצעי לצמצום בעיית המדוזות בחופי ישראל ועוד.

הכנס יתקיים ביום חמישי 1.12.11, בשעה 9:30 במכון לחקר ימים ואגמים, תל שקמונה, חיפה. הכניסה חופשית !

לפרטים נוספים ד"ר בלה גליל 04-8565272