הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תואר ד''ר לאות כבוד יוענק לרעיה שטראוס בן-דרור


בדברי ההנמקה של אוניברסיטת בן גוריון צויין כי התואר יוענק ''לאות כבוד לאשת עסקים מצליחה, שהביאה את כישוריה המעולים לשדה המעורבות הקהילתית והפכה את הפעילות הציבורית למען הזולת למרכז חייה''. ד''ר לאות כבוד יוענק גם לשחקנית, אשת הרדיו והטלוויזיה רבקה מיכאלי; הסופרת יהודית הנדל; חוקר הטבע עזריה אלון; המדען הראשי של משרד המדע והטכנולוגיה פרופ' דניאל ויס, ואשת החינוך קארן טל

מערכת פורטל החקלאות  28-11-2011


אוניברסיטת בן-גוריון תעניק תאר ד"ר לפילוסופיה לאות כבוד לתעשיינית והפעילה החברתית רעיה שטראוס בן-דרור. התואר יוענק לה בטקס הענקת תארי ד"ר לאות כבוד, שיעמוד במוקד אירועי "יום בן-גוריון" הקרוב, ביום ראשון ה-4 בדצמבר 2011, שהוא יום העלייה השנתי לקברו של "הזקן".

שטראוס בן-דרור, בת למשפחת שטראוס מהמחלבה הידועה, היא אחותו של מיכאל שטראוס ודודתה של יו"ר קבוצת המזון שטראוס עפרה שטראוס. רעיה שטראוס היא תעשיינית ופעילה חברתית, אשר מעורבת רבות בשותפויות ותומכת בפרויקטים וארגונים שחורטים על דגלם את האהבה לאנושות, למדינת ישראל ולעם היהודי. בין תפקידיה הציבוריים: יו"ר ועדת השותפויות הגלובאליות בסוכנות היהודית, ויו"ר שותפות 2000 לעיר נהריה ולחבל צפון ניו-ג'רסי; לשעבר יו"ר אגודת הידידים של אוניברסיטת בן-גוריון; חברת המנהיגות העסקית של מ.ע.ל.ה – מחויבות עסקים למען הקהילה; חברה בחבר הנאמנים של בית לוחמי הגטאות ובאספה הכללית ועוד.

בדברי ההנמקה של האוניברסיטה נאמר כי התואר יוענק "לאות כבוד לאשת עסקים מצליחה, שהביאה את כישוריה המעולים לשדה המעורבות הקהילתית והפכה את הפעילות הציבורית למען הזולת למרכז חייה. מתוך הערכה לתרומתה החשובה לכלכלה ולתעשייה בארץ ולאות תודה לידידת אמת של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, על פועלה למען האוניברסיטה כחברה בחבר הנאמנים וכהונתה כיו"ר אגודת הידידים בישראל של האוניברסיטה".

באותו מעמד תעניק האוניברסיטה תארי ד"ר לאות כבוד לחמישה אישים נוספים: השחקנית, הקומיקאית, אשת הרדיו והטלוויזיה רבקה מיכאלי; הסופרת יהודית הנדל חוקר הטבע עזריה אלון; המדען הראשי של משרד המדע והטכנולוגיה, פרופ' דניאל ויס ואשת החינוך קארן טל; כמו כן, יוענק 'אות יקיר הנגב' למוסיקאי נסים אלשיך.