הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושרו תקנות שיאפשרו השבחת סוסים טהורי גזע


התקנות נועדו להסדיר את הפיקוח הממשלתי על ניהול מאגר ''ספר העדר'' המאגד נתוני אילנות יוחסין ונתונים פיזיים וגנטיים אחרים של סוסים טהורי גזע. בישראל מגדלים כיום כ-20 אלף סוסים בעיקר לשם טיפוח, רכיבה טיפולית וספורט

מערכת פורטל החקלאות  28-11-2011


ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את תקנות משרד החקלאות להסדרת הפיקוח הממשלתי על ניהול מאגר הנתונים של סוסים טהורי גזע (''ספר העדר''). מדובר במאגר נתונים של אילנות יוחסין ונתונים פיזיים וגנטיים אחרים של סוסים טהורי גזע, המתנהל בהתאם לכללים שנקבעים ע''י ארגונים בינלאומיים המסדירים את המסחר והפעילות בסוסים, כולל תערוכות ותחרויות סוסים.

לדברי מנכ"ל משרד החקלאות יוסי ישי, שר החקלאות הקודם שלום שמחון, החליט להכיר בענף גידול הסוסים כענף חקלאי, ולכן נדרשת הסדרת הנושא. כיום מגדלים בישראל כ-20 אלף סוסים בעיקר לשם טיפוח, רכיבה טיפולית וספורט. ישי הוסיף כי כמו בענף החלב, ההשבחה נעשית על ידי ספר העדר כמו ב-50 מדינות אחרות בעולם, וכי התקנות נועדו להסמיך את השר לקבוע מנגנון שלפיו ינוהל הספר.

המנהלת המקצועית של עמותת הכל חי, טל סהר, שציינה כי היא מייצגת קואליציה של 30 ארגוני סביבה וזכויות בעלי חיים, טענה כי הספר מהווה בסיס לסחר והרצה של סוסי מירוץ וביקשה מהוועדה שלא לאשר את התקנות, כל עוד קיימת תוכנית לאפשר מרוצי סוסים בישראל.

חה''ה ישראל חסון, שניהל את הישיבה, סבור כי אין קשר ישיר בין קיומו של ספר העדר לבין מרוצי סוסים. לדבריו, הספר נועד לאפשר למדינה לנהל את שוק הסוסים, על כל מגוון השימושים שלו. עם זאת, הציע חסון למשרד החקלאות להוסיף לוועדה המייעצת לשר באשר להכרה בארגון הבינלאומי שלפי הנחיותיו ינוהל ספר העדר נציגי ציבור מארגוני זכויות בעלי החיים או ארגונים אחרים שאין להם ניגוד עניינים בנושא. מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי, הסכים לבקשתו של חסון והציע לקבוע כי הוועדה המייעצת תורכב מחמישה חברים, כאשר שלושה הם נציגי משרד החקלאות והשניים הנוספים הם נציגי ציבור שאינם מגדלים.