הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


4 קטיושות נורו הלילה לאזור הגליל; לול נפגע באחד היישובים


השקט בצפון הופר הלילה לאחר שארבע קטיושות נורו מלבנון לעבר ישראל. לא היו נפגעים אך באחד הישובים נגרם נזק למספר מבנים ביניהם לול עופות ומיכל גז פחמני מעובה המכיל שישה טון גז שהתבקע והחל לבעור. צה''ל השיב בירי לעבר האזורים מהן נורו הרקטות

מערכת פורטל החקלאות  29-11-2011


השקט בגבול הצפון הופר לאחר כשנתיים: לפחות 3 רקטות קטיושה התפוצצו סמוך לחצות הלילה (יום ג') בגליל המערבי. רקטה רביעית לא התפוצצה.

באחד היישובים הסמוכים לגבול נפלו שני טילים. לא היו נפגעים כתוצאה מהירי, אך נזק נגרם לכמה מבנים, ביניהם לול עופות. בתוך הלול ניכרו סימני הרס ועשרות אפרוחים מתו. ממלא מקום דובר כיבוי אש בגליל המערבי, שמוליק פרנקו, מסר כי אחד הרסיסים של הקטיושה פגע במיכל גפ"מ (גז פחמני מעובה) גדול המכיל שישה טון גז. כתוצאה מכך התבקע המיכל והחל לבעור. הכוחות בשטח פעלו לקירור מיכלים נוספים בקרבת מקום, במטרה למנוע מקרינת החום לגרום לדליפת גז נוספת.

לאחר הירי השיב צה''ל באש לעבר האזורים מהם נורו הרקטות. מדובר צה"ל נמסר כי בצבא מתייחסים לאירוע זה בחומרה ומדגישים כי הם רואים את ממשלת לבנון וצבא לבנון כגורם אחראי למניעת ירי לעבר ישראל. עוד נמסר מדובר צה''ל כי פיקוד הצפון נמצא בהיערכות מלאה ומקיים הערכת מצב שוטפת לאור האירועים. בפיקוד הצפון הועלתה הכוננות, אך עדיין לא נמסרו הוראות חדשות לתושבים בצפון, נכון לשעה זו (3:00 בלילה).

באזור בו נפלה הרקטה הרביעית יערכו סריקות במטרה לאתר את מקום הנפילה. ראש המועצה של האזור מסר כי "הפיצוץ היה במקום עם מדרון תלול. אנחנו לא נכנס לשם בלילה, אולי נמצא אותה בבוקר".