הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


גובשה תכנית להכנת הקיבוצים לשעת חרום


פיקוד העורף והתנועה הקיבוצית גיבשו תכנית להכנת הקיבוצים לשעת חרום בפגישה שהתקיימה בין אלוף פיקוד העורף אייל אייזנברג, למזכ''לי התנועות הקיבוציות זאב (ולוולה) שור ונחמיה רפל

מערכת פורטל החקלאות  29-11-2011


כשהעורף הופך לחזית: פיקוד העורף והתנועות הקיבוציות מעלים הילוך בהכנת היישובים לשעת חירום. בפגישה בין אלוף פיקוד העורף אייל אייזנברג, ומזכ"לי התנועה הקיבוצית והקיבוץ הדתי - זאב (ולוולה) שור ונחמיה רפל, הוחלט על שורה של צעדים לקידום מוכנות 274 הקיבוצים, זאת לאור ההתפתחויות האזוריות.

בפגישה הוחלט כי פיקוד העורף יקיים סדרת הדרכות והסברה לצוותי חירום בכל הקיבוצים, פיקוד העורף ייקח בחשבון את מטה התנועות כגורם שותף להערכות המצב וקביעת מדיניות כפי שהוא עושה עם רח"ל (רשות חרום לאומית). כמו כן הוחלט על הקמת צוותי חירום גם במפעלי תעשייה שבחצר הקיבוץ, ועל סדרת הדרכות והכשרת תלמידי 'התיכוניים' למלא תפקידים נדרשים בקהילה בשעת חירום, בהתאם להגדרת הצורכים של הרשויות.

המתנדבים ייהנו מביטוח

לבקשת מזכ"ל התנועה הקיבוצית, זאב (ולוולה) שור שפעילות חברי קיבוץ המתנדבים בשעת חירום תוכר ותזכה להכרה ולביטוח, אמר האלוף אייזנברג כי פיקוד העורף ישמח לגיוסם של חברי קיבוץ למשימות חיוניות בחירום, ויכיר בהם כ"מתנדבי העורף", מה שייתן למתנדבים כיסוי ביטוחי. בקשה שנייה שהעלה שור היא גיוס חברי קיבוץ לשמש כקציני קישור במילואים לרשויות, על כך אמר האלוף שהפיקוד מוכן לגייס קציני מילואים ולהכשירם כקציני קישור לרשויות בתקופות חירום.

בישראל 274 קיבוצים. אוכלוסיית הקיבוצים מונה כ-120,000 נפשות.