הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הושג הסכם לשת''פ בתחום החקלאות בין ישראל לוייטנאם


שרת החקלאות אורית נוקד שהתלוותה לביקור הנשיאותי הראשון של נשיא מדינת ישראל בוויטנאם, ציינה כי תרומתו של הנשיא פרס לשיתוף הפעולה בין שתי המדינות הניבה פירות מהר מהצפוי. וייטנאם נמצאת בתהליך הקמה של משק חלב מודרני. המעורבות של חברות ישראליות הינה בהיקף של 120 מיליון דולר

מערכת פורטל החקלאות  1-12-2011


נשיא המדינה שמעון פרס סיים ביקור היסטורי בוייטנאם במסגרתו שודרגו היחסים האסטרטגיים בין המדינות, נחתמו הסכמי שיתוף פעולה כלכליים וקודמו עסקאות רחבות היקף בין חברות ישראליות לחברות וייטנמיות כחלק מפעילותם של 70 אנשי העסקים שהתלוו לביקור הנשיא בוייטנאם.

בטרם צאתה של המשלחת הישראלית לשדה התעופה, קיים הנשיא מפגש מרגש עם מאות אזרחי וייטנאם, שעברו התמחות בישראל בתחומי החקלאות, החינוך והכלכלה ועתה הם מהווים שגרירים נאמנים של ישראל בארצם. המתמחים הודו לנשיא המדינה על החוויה המקצועית שעברו בישראל וציינו כי הכשרתם תורמת תרומה ממשית לקידום החקלאות והמדע של וייטנאם. הנשיא התרגש מקבלת הפנים החמה לה זכה והבטיח כי מדינת ישראל תגדיל באופן משמעותי את היקף משלחות ההכשרה הוייטנמיות המגיעות לישראל.

לביקור הנשיא בוייטנאם התלוותה גם שרת החקלאות אורית נוקד, שהגיעה למספר הישגים בפגישה שקיימה עם שר החקלאות הוייטנאמי קאו דה פאט. דה פאט הביע את רצונו להעמקת הקשר של מגזר החקלאות בין שתי המדינות, בכדי לקדם את תחום החלב במדינתו, כמו כן אמר, כי ברצונו לעודד ייבוא של ציוד חליבה, תוכנות, חממות, ציוד השקייה וזרמת פרים ישראליים, זאת בכדי להשביח את איכות הפרות ותפוקת החלב שלהן, שעומדת על כחצי מתפוקת החלב של הפרות הישראליות המניבות כ-8,500 ליטר חלב בממוצע לשנה. וייטנאם נמצאת בתהליך הקמת משק חלב מודרני בסיוע חברות ישראליות. המעורבות של החברות בהקמה, בתפעול ובהטמעת מערכות מתקדמות במכוני החליבה, היא בהיקף של 120 מיליון דולר.

השרה נוקד ציינה בסוף הפגישה עם עמיתה הוייטנאמי, כי תרומתו של הנשיא פרס לשיתוף הפעולה בתחום החקלאות בין שתי המדינות הניבה פירות מהר מהצפוי, וכי היא מאמינה כי הוא יביא לשיתופי פעולה גם בתחומים אחרים.

עם עלייתו למטוס אמר הנשיא: "אני מסכם ביקור היסטורי מוצלח בוייטנאם, התקבלתי בכבוד ובחום רב על ידי ההנהגה הוייטנמית המעונינת לפתוח פרק חדש ביחסיה האסטרטגיים עם ישראל. אני תקווה כי ביקור זה יחזק את הקשרים האסטרטגיים בין המדינות ויוביל לשיתופי פעולה נרחבים בתחומי הביטחון, התקשורת, התשתיות, החקלאות והרפואה".