הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הודעת השירותים הוטרינריים: חיסון שועלים ותנים כנגד כלבת


בימים אלה מתבצע שלב נוסף בפרויקט החיסון האוראלי של שועלים ותנים ברחבי הארץ. הפתיונות מכילים תרכיב חיסוני ומפוזרים מהאוויר באמצעות כלי טיס. למרות שאין בהם סכנה כל שהיא לבני האדם, אין לגעת בהם ובמקרה של מגע ישיר יש לפנות לשירותים הוטרינריים

מערכת פורטל החקלאות  1-12-2011


במסגרת פעולות המטה למלחמה בכלבת, מתבצע בתקופה שבין ה-13 לנובמבר ועד לסוף פברואר 2012, שלב נוסף בפרויקט החיסון האוראלי של שועלים ותנים, המשותף לשירותים הווטרינריים ולרשות הטבע והגנים.

במבצעי הרעלה גדולים שהתנהלו בישראל בשנות ה-60', בעיקר למניעת הפצת מחלת הכלבת, הושמדה אוכלוסיית הכלביים כמעט לחלוטין. לפעולה זו היו השלכות ארוכות-טווח, שכללו גידול במספר המכרסמים וגידול בנזקים לחקלאות.

כיום מחוסנים כלבי הבר, התנים והשועלים בישראל באמצעות פיתיונות המכילים תרכיב כלבת. הפתיונות מפוזרים ממטוסים בשטחים הפתוחים. הם דומים לקופסת גפרורים בגודלם וצורתם, וצבעם חום.

למרות שאין בפיתיונות אלה סכנה כל שהיא, אין לגעת בהם. בעיקר חשוב להקפיד על כך שילדים קטנים לא יאספו אותם. במקרה של מגע ישיר בפיתיון, יש לרחוץ היטב את הידיים, תוך שימוש בסבון, ולהתקשר לאחד משני מספרי הטלפונים: 057-7762229 או 050-6241352.

איזורי הפיזור משתרעים על פני כל שיטחה של מדינת ישראל.