הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ניתוק המים לחקלאי הנגב: ביהמ''ש דחה את בקשת מקורות ורשות המים


בדיון שהתקיים הבוקר (א') השאיר בית המשפט על כנו את צו המניעה האוסר על מקורות לנתק את המים לחקלאים והקציב 14 ימים לשני הצדדים להגיש את טענותיהם. במסגרת הסכם פשרה בין החקלאים לאנשי 'מקורות' ורשות המים אישר ביהמ''ש תשלום של 27 אחוזים בלבד מסכום החוב הכולל

מערכת פורטל החקלאות  4-12-2011


בדיון שהתקיים היום (א') בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בעניין העתירה שהגישו חקלאי הנגב נגד חברת מקורות ורשות המים, דחה השופט אריאל ואגו את בקשת המדינה לבטל את צו המניעה שניתן לפני כחודש, האוסר על מקורות לנתק את המים לחקלאים.

המחלוקת בין חקלאי הנגב לבין רשות המים היא סביב חוב של כ-18 מליון שקלים שהוטל עליהם כקנס על חריגה ממכסת המים שהוקצתה להם. חריגה זו נבעה מייקור תעריפי המים לחקלאות דווקא בחודשים השחונים שעברו על הנגב בשנת 2010. לפני כחודש, בעקבות הוראה של רשות המים, הגיעו אנשי חברת 'מקורות' לעשרות ישובים בנגב וניתקו את המים לחקלאים. החקלאים שטוענים כי סכום זה הוא שרירותי וניסו לפתור את מחלוקת החוב בדרכים שונות במשך השנה, נאלצו לפנות לבית המשפט בתביעה לבטל אותו ולהשיב את אספקת המים הסדירה. בית המשפט הוציא צו מניעה והמים הושבו לחקלאים.

בדיון שהתקיים הבוקר בבית המשפט, הקציב השופט ואגו 14 ימים לשני הצדדים להגיש את טענותיהם, השאיר על כנו את צו המניעה, ובמסגרת הסכם פשרה בין החקלאים לאנשי 'מקורות' ורשות המים אישר תשלום של 27 אחוזים בלבד מסכום החוב הכולל.

חקלאי הנגב קיבלו בסיפוק את החלטת בית המשפט. יאיר מנע, מנכ"ל חברת מושבי הנגב, אמר בתום הדיון: "אנו שמחים שבית המשפט לא קיבל את עמדת מקורות ורשות המים. זה רק מוכיח עד כמה הטענות שלנו צודקות. אני מקווה שמעתה ואילך ידעו שלא ניתן להתעמר בחקלאים שמחזיקים את אדמות המדינה, שומרים על גבולותיה ומקיימים את הציונות הלכה למעשה".