הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תחרות ''הגלריה החקלאית - חקלאות בנוף הישראלי'' יוצאת לדרך


התחרות נועדה להעלות על נס את החקלאות הישראלית ותרומתה הגדולה לפיתוחה של ישראל. בשנה שעברה נשלחו למעלה מ-2,500 תמונות שצולמו על-ידי חקלאים, חובבי טבע וגולשים. המועד האחרון לשליחת התמונות הוא ה-9 בפברואר 2012

מערכת פורטל החקלאות  4-12-2011


תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית-חקלאות בנוף הישראלי" לשנת 2012 של קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, יוצאת לדרך. התחרות נועדה לחשוף לציבור הרחב את תרומתה הגדולה של החקלאות לפיתוחה של המדינה ואת יופיו המרהיב של הנוף הישראלי. התחרות פתוחה לחקלאים, לקהל הרחב, לצלמים מקצועיים ולחובבים. התחרות תיערך באתר קנט ובדף הפייסבוק של קנט, אליו יש לשלוח את התמונות המקוריות, האומנותיות והמיוחדות ביותר. התחרות תחל בתאריך בראשית דצמבר 2011 כאשר המועד האחרון לשליחת התמונות הוא עד ה- 9 בפברואר 2012.

תחרות צילומי החקלאות של קנט החלה לפני 8 שנים כחלק מפועלה של קנט להעלות את קרנה של החקלאות הישראלית, הנחשבת לאחת המובילות בעולם ולחשוף את חשיבותה לעתידה ולכלכלתה של מדינת ישראל. בשנים הראשונות התחרות הייתה פתוחה לחקלאים בלבד, על מנת שיצלמו את חיי היומיום שלהם, אולם בשנים האחרונות התחרות נפתחה לכלל הציבור וזוכה לפופולאריות רבה ולשיאים של הגשת תמונות לתחרות.

לתחרות שנערכה בשנה שעברה נשלח מספר שיא של כ-2,500 תמונות שצולמו ע"י מטיילים וחקלאים שתרו את הארץ מצפון ועד דרום ולכדו במצלמתם רגעים מדהימים של טבע ישראלי. מתוך אלפי התצלומים שנשלחו לתחרות בשנה שעברה, 20 עלו לשלב הגמר. בתום שלב השיפוט, בו נטלו חלק ציבור הגולשים וציבור החקלאים בישראל, הגיעה למקום הראשון התמונה ''חבל על כל טיפה'' שצילם דב קלעי. תמונה הזוכה צולמה בשדות קיבוץ משאבי שדה ובו נראית ציפור ממין חכלילית הסלעים המתאמצת לשתות טיפת מים. במקום השני זכתה תמונתו של אייל בכר, "עץ המשמש שבחצר", שצולמה בשעות בוקר באחד מטעי הגליל העליון. למקום השלישי הגיע הצלם שגיא פרייס שתמונתו, "זריחה מעל שדה חיטה", צולמה בעת זריחת החמה על שדה חיטה לצד כביש הסמוך לקריית גת.

כבכל שנה, גם השנה הזוכים יזכו בפרסים יקרי ערך. התמונה שתגיע למקום הראשון תזכה את צלמה במצלמה דיגיטאלית מקצועית, המקום השני יזכה במחשב נייד והשלישי באייפד ( (i-pad.

אז איך משתתפים?

התחרות פתוחה לכלל הציבור. את הצילומים, בצירוף מספר מילים אודות נסיבות הצילום וכן דרכי התקשרות עם הצלם, יש לפרסם באפליקציה בדף הפייסבוק של קנט או לשלוח ל"גלריה החקלאית" בכתובת המייל: gallery@kanat.co.il. על התמונות להיות בפורמט jpg ובאיכות גבוהה (300dpi). כול משתתף יכול לשלוח תמונה אחת בלבד. התחרות תחל בתאריך ה- 1/12/2011 כאשר המועד האחרון לשליחת התמונות הוא עד ה-9.2.2012. ההכרזה על הזוכים תיערך במהלך הכנס השנתי של קנט שיערך במרץ 2012.

כללי התחרות

תחרות הצילום נחלקת לשני שלבים. בשלב הראשון צוות שופטים, מטעם קנט, יבחר את 20 התמונות הטובות ביותר ואלו יעלו לשלב הגמר. בשלב השני, יועלו התמונות להצבעת הגולשים באפליקציה בדף הפייסבוק של קנט  ובאתר האינטרנט של החברה. הצבעת הגולשים לשם בחירת התצלום הזוכה תתאפשר עד ה11.03.2012 ובמהלך הכנס השנתי של קנט שיערך במהלך חודש מרץ. בסופו של הכנס יוכרזו שלושת הצילומים שהגיעו למקומות הראשונים לאחר שקלול של משתתפי הכנס וקולות המצביעים באתרי האינטרנט.
פרטים נוספים על התחרות, דרכי ההשתתפות ותקנון התחרות ניתן למצוא באתר קנט www.kanat.co.il ובדף הפייסבוק

אודות קנט

חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים. לחברה למעלה מ – 17,000 מבוטחים והיא נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים.