הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


התאחדות האיכרים: מחירי הפירות והירקות ימשיכו לעלות


המחסור בידיים עובדות, מחירי התשומות החקלאיות וההתייקרות במחירי המים להשקיה מאלצים את החקלאים להעלות את המחירים. דובי אמיתי נשיא התאחדות האיכרים: ''החקלאים לא מסוגלים להמשיך לספוג את ההיטלים ולא נותרה להם ברירה אלא לצמצם את שטחי הגידול ולייקר את התוצרת''

מערכת פורטל החקלאות  8-12-2011


מחירי הירקות, הפירו והפרחים יוסיפו לעלות בשלושת החודשים הקרובים בשיעור של 8%-35%, כך מסר הבוקר נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי.

הסיבה לעליות המחירים לדברי אמיתי, היא המחסור בידיים עובדות שגרמו לחקלאים לצמצמם באופן משמעותי את שטחי הגידול, מחירי התשומות שעלו, וההתייקרות במחירי המים להשקייה.

"ממשלת ישראל לא יכולה להמשיך להחזיק את המקל בשני קצותיו; מצד אחד להטיל על החקלאים מסים והיטלים גבוהים בהשוואה למקובל במדינות ה-OECD ולהיות המדינה היחידה הגובה מס מעסיקים על העסקת עובדים זרים, לגבות מהחקלאים תעריפי מים הולכים ועולים ולייקר תשומות יצור נוספות ומצד שני לדרוש מהחקלאים מחירים זולים לתוצרת החקלאית. אם הממשלה תתמוך בחקלאות בישראל כפי שמקובל במדינות ה-OECD אזי התוצרת תוזל על ידם בהתאם. החקלאים לא מסוגלים להמשיך לספוג את ההיטלים ולא נותרה להם ברירה אלא למצמם את שטחי הגידול ולייקר את התוצרת", אמר נשיא התאחדות התעשיינים.

מנתונים שמסרה התאחדות האיכרים עולה, כי צפויה בין היתר כי התייקרות צפויה להגיע בחצילים ל-25%; במלונים ל-20%, בעגבניות ל-10%; במלפפונים ל-15%; בתפוח ל-12%; באגס ל-15%; באבוקדו ב-11%; בתפוזים ב-8%. מגדלי הפרחים מסרו כי בשוק המקומי צפויה התייקרות שתנוע בין 25%-35%, בעיקר בזני שושנים, ליליות, חמניות, סייפנים וורדים.