הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תאגיד חישתיל רשם שיא של 90 מיליון הרכבות שתילים


החברה הינה בין המובילות בעולם המערבי בטכנולוגיית ההרכבות. הביקוש לשתילים המורכבים בעולם גדל בשל עמידותם למחלות, מה שמצמצם באופן משמעותי את השימוש בחומרי הדברה כימיים. עקרון הרכבת השתילים הינו עתיק יומין ויש לו סימוכין גם בתנ''ך

מערכת פורטל החקלאות  11-12-2011


תאגיד משתלות חישתיל ירשום בשנת 2011 שיא של 90 מיליון הרכבות שתילי ירקות לחקלאות. הביקוש לשתילים מורכבים הולך וגדל בעולם מאחר וההרכבה על גבי כנה חזקה מייצרת שתיל בעל כושר הנבה מוגבר, חזק ועמיד למחלות, מה שמאפשר צמצום משמעותי בשימוש בחומרים כימיים לחיטוי מצע הגידול ועל כן מספק לצרכן ירק נקי ובריא.

הרכבת השתילים נעשית במשתלות חישתיל בישראל וכן במשתלות של התאגיד בסיציליה, מרכז איטליה, דרום צרפת, טורקיה, דרום-אפריקה ומדינות נוספות. הרוב המכריע של השתילים המורכבים הוא של ירקות לחקלאות כולל עגבניות, פלפל, חציל, אבטיח, מלון ומלפפון, וחלק קטן לגינון הביתי באירופה. קצב הגידול השנתי של ההרכבות הוא 5-10 אחוז וחישתיל היא אחת משתי החברות המובילות בתחום זה בעולם המערבי.

גדי אלסר, מנהל מיזמי חישתיל בחו"ל מספר כי עקרון הרכבת השתילים הינו עתיק יומין ויש לו סימוכין היסטוריים גם בתנ"ך וגם במזרח הרחוק. בעקבות המגמה בעולם להפחתת השימוש בכימיקלים בגידולי הירקות, ובעיקר עם החקיקה לאיסור השימוש במתיל ברומיד בחקלאות, חישתיל זיהתה את הפוטנציאל של הכנסת טכנולוגית ההרכבה ליישום מסחרי המוני וכיום זהו אחד ממנועי הצמיחה העיקריים בתחום שתלנות הירקות הפירותיים בארץ ובעולם. ככל שהתקינה והאכיפה בנוגע לניקיון תוצרת חקלאית גדלה, כך גובר הביקוש לפתרונות.

בימים אלה נמצאת חישתיל במו"מ על הסכמים לשותפויות במספר מדינות נוספות לצורך הקמת משתלות חדשות שיתמחו ביצור שתילים מורכבים. להערכת החברה, בטווח של השנתיים הקרובות יחצה תאגיד חישתיל את רף 100 מיליון בייצור שתילי ירקות מורכבים בשנה.