הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


יום החקלאות בכנסת - בסימן 90 שנה למחקר החקלאי


יום הצדעה מיוחד לחקלאות יתקיים מחר (ב') במשכן הכנסת, במהלכו ישולבו דיונים ייעודיים בנושא החקלאות הישראלית ותצוגה מרהיבה. רוצים לראות ענבים בצורת מסטיק, תפוחי אדמה ובטטות במגוון צבעים, או חומוס שחור? מעוניינים לטעום שמן זית ארומטי, תותים מתוקים במיוחד, זנים חדשים של פירות וירקות ? רוצים להבין כיצד המים עוברים בצמח? את הכל תוכלו למצוא בכנסת ביום מיוחד

מערכת פורטל החקלאות  12-11-2011


הכנסת מצדיעה לחקלאות הישראלית: מחר, יום שני, 12.12.11, יתקיים ''יום החקלאות בכנסת'', בסימן 90 שנה למחקר החקלאי. במסגרת היום המיוחד תצדיע הכנסת לחקלאות ישראל, ששמה הולך לפניה בכל העולם, עם דגש מיוחד על חוד החנית של החקלאות - המחקר החקלאי, שחוגג בימים אלה 90 שנה.

שרת החקלאות ופיתוח הכפר, אורית נוקד, ומומחי חקלאות מהמשרד ומחוצה לו ייטלו חלק במגוון דיונים בוועדות הכנסת ובתערוכה ססגונית.

במסגרת היום הזה, תוצג באגף קדמה (קומת הוועדות בכנסת) תצוגה של פיתוחים טכנולוגיים בתחום החקלאות אשר פותחו על ידי חוקרי מינהל המחקר החקלאי (וולקני) בשיתוף מדריכי שירות ההדרכה והמקצוע במשרד החקלאות. בתצוגה יוצגו זנים חדשים ומתקדמים של מגוון ירקות, פירות, קטניות וצמחי תבלין, כדוגמת: ענבים בצורת מסטיקים, תפוחי אדמה ובטטות במגוון צבעים, חומוס שחור וירוק ותבלינים בעלי ערך תזונתי מיוחד. לצידם יוצגו זנים חדשים של פרחים, ובנוסף פיתוחים בתחום הדבש והדבורים ומחקר בתחום שיפור הטעם של שמן הזית ותותים מתוקים מתוקים.

עוד יוצגו במסגרת יום ההצדעה טכנולוגיות חדשות בתחום ההנדסה החקלאית - צילום תרמי, מכונה לריסוס שמן כ"חומר הדברה" טבעי, עציצים שקופים המראים את מחזור המים בצמח ומכונת פריטת רימונים מכנית.

חברי הכנסת יוכלו לקחת הביתה מיום זה גם תמונה מיוחדת – הם יצטלמו במצלמה תרמית מיוחדת ויקבלו תמונה של אזורי החום והקור בגופם.

יום החקלאות יפתח בדיונים מיוחדים בוועדות הכנסת על חקלאות ישראל באספקטים השונים. ועדת המדע תדון בנושא של שימוש בהנדסה גנטית במדינת ישראל. מדוע נאסר על פיתוח ושיווק תוצרת מהונדסת גנטית במדינת ישראל? מה הסכנות בשימוש נרחב במוצרים מהונדסים? מה היתרונות שלהם ואילו בעיות הם עתידים לפתור?

ועדת הפנים ואיכות הסביבה תדון בנושא של אנרגיה חלופית. בוועדה יעלו אפשרויות שונות של אנרגיה חלופית, הבעיות שלהן, היתרונות ודרכי היישום. אחת מן החלופות העיקריות הקיימות כיום היא ביודיזל. חוקרי מינהל המחקר החקלאי (וולקני) במשרד החקלאות יציגו לחברי הוועדה צמחים שפותחו לטובת אנרגיה חלופית, תוך דגש על היתרונות שמעניקים למדינת ישראל פיתוחים אלו בזירה הבין-לאומית.

היום ייחתם בדיון מיוחד בנושא משבר המזון העולמי והאספקטים הכלכליים שלו, השלכותיו על מדינת ישראל והפתרונות המדעיים המפותחים בימים אלו במינהל המחקר החקלאי (וולקני) במשרד החקלאות, בהשתתפות שרת החקלאות ופיתוח הכפר, אורית נוקד, ומומחי חקלאות מהמשרד ומחוצה לו.

שימו לב, על מנת להיכנס לאירוע בכנסת, יש להוציא אישור כניסה.
לפרטים נוספים והרשמה: דפנה יוריסטה, דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, טל: 03-9485436 או באמצעות המייל: dover@moag.gov.il