הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שיא עולמי בישראל ביבול כותנה בהשקייה במים מליחים


כמות השיא של כותנת האקלה מהזן ''גדרה 236'' הופיעה בחלקה ניסויית של חברת מושבי הנגב. היבול שנרשם - 276 ק''ג לדונם. המיוחד בחלקה הוא מיקומה הדרומי מאוד, האדמה החולית וההשקיה במים מליחים

מערכת פורטל החקלאות  11-12-2011


בחלקת הכותנה של חברת מושבי הנגב, נשבר השיא העולמי של יבול כותנה - 276 ק"ג לדונם, בחלקה שהושקתה במים מליחים. השיא הקודם נקבע בשנת 2007, גם הוא בישראל והוא עמד על 245 ק"ג לדונם.

כמות השיא של כותנת האקלה מהזן ''גדרה 236'' הופיעה בחלקה הניסויית שגודלה 138 דונם. המיוחד בחלקה זו הוא המיקום הדרומי מאוד שלה, האדמה החולית וההשקיה במים מליחים.

"אנו מצליחים להפיק את המקסימום גם בשטחי גידול שוליים בסוגי מים שונים, ומתכוונים להרחיב את השימוש במים אלה גם לגידולים אחרים". אומר בסיפוק מנכ''ל מושבי הנגב יאיר מנע, ומציין כי החברה הגיעה להישג בזכות הרמה המקצועית של עובדיה. מנכ"ל מועצת הכותנה אורי גלעד בירך את חברת מושבי הנגב על ההישג המרשים.

בשנה האחרונה הורחבו שטחי הגידול של הכותנה בחברת מושבי הנגב ל-5320 דונם, לעומת 3300 דונם בשנת שעברה.

ענף הכותנה בישראל מתאושש לאחר תקופה קשה של שנים רבות. עד לפני שנה, היקף גידולי הכותנה בישראל ירד לשפל של פחות מ-40 אלף דונם, כולל סגירת מנפטות והשבתת מערכי קטיף. בשנה החולפת נאמד הגידול בהיקף של כ-80,000 דונם.

חברת מושבי הנגב הוקמה בשנת 1958 וכיום היא החברה החקלאית הגדולה ביותר בארץ. החברה משותפת ל- 34 מושבים השייכים למועצות האזוריות מרחבים ושדות נגב, ומתמחה בגידולי שדה, פירות הדר, רימונים ועוד.


קטיף כותנה בשדות הנגב - צילום: שני אדלשטיין (נאור תקשורת)