הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אמצע דצמבר: מפלס הכנרת ממשיך לצנוח


מפלס הכנרת עומד על 70 סנטימטר מתחת לקו האדום התחתון ורחוק 4.9 מטרים מהרף העליון. גם המאגרים במצב עגום עם מחסור עצום של כ-2 מיליארד קוב מים. עד כה כמויות הגשמים שירדו לא תרמו באופן ניכר למקורות המים, בעיקר עקב האזורים בהם התמקד הגשם (רצועת החוף) והפריסה הגדולה בין מופעי הגשם

מערכת פורטל החקלאות  13-12-2011


לאחר רצף של שבע שנים מעוטות גשמים עד שחונות, מאגרי המים העיקריים של המדינה נותרו ללא עתודות מים והמחסור מסתכם בכ- 2 מיליארד קוב מים (כ- 2,000,000,000,000 ליטר), כשבחלק ממקורות המים אנחנו מצויים עמוק מתחת לקווים האדומים. כך נמסר היום מרשות המים.

מפלס הכנרת ממשיך לרדת וירד עוד חצי סנטימטר מאתמול (12/12/2011). מפלס הכנרת עומד כיום על רום של -213.70 מ', 70 סנטימטר מתחת לקו האדום התחתון (קו אשר רצוי לא לרדת תחתיו) ונכון להיום חסרים 4.9 מטר לכנרת מלאה.

מפלס הכנרת נמצא עדיין בירידה (למעט עלייה של 1 ס"מ שנרשמה באמצע נובמבר) והשלים כבר ירידה של 30 ס"מ מתחילת השנה ההידרולוגית.

עוד מוסרים ברשות המים, כי אם לא ירדו כמויות משקעים גבוהות בסוף חודש דצמבר נפחי המים הזמינים בחודש זה צפויים להיות נמוכים משמעותית מהנפחים הממוצעים ולהסתכם בכ- 15 מלמ"ק, פחות מחצי מהממוצע! (נפח מים זמינים ממוצע רב שנתי לחודשי דצמבר = 34 מלמ"ק).

עד כה כמויות הגשמים שירדו לא תרמו באופן ניכר למקורות המים, בעיקר עקב האזורים בהם התמקד הגשם (רצועת החוף) והפריסה הגדולה בין מופעי הגשם דבר אשר גורם להתייבשות מחודשת של הקרקע ומניעת זרימות ו/או חלחול אפקטיביים.