הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט מחדשת את הביטוח לפינוי וכילוי פגרי בקר לשנת 2012


מדי שנה מתים כ-3,500 בני בקר, הגדלים בשטחי המרעה ברחבי הארץ. הביטוח פותח בכדי לאפשר את פינויים ובכך לדאוג להפחתה במספר הטורפים והמחלות המדבקות. המדינה מסבסדת כ- 80% מדמי הביטוח ואלו יעמדו על 10 ₪ בלבד לפרה בעדר

מערכת פורטל החקלאות  14-12-2011


קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, מחדשת את הביטוח לפינוי וכילוי של פגרי בקר משטחי המרעה לעונת 2012.
תכנית הביטוח שהושקה בהצלחה בשנת 2011, זוכה לתמיכה ממשלתית של משרד החקלאות ופיתוח הכפר ושל המשרד להגנת הסביבה. המדינה מסבסדת כ- 80% מדמי הביטוח ואלו יעמדו על 10 ₪ בלבד לפרה בעדר.

על פי נתוני קנט, מדי שנה מתים כ-3,500 ראשי בקר בשטחי המרעה, מסיבות שונות. השארת הפגרים בשטח גורמת לשורה של נזקים ובכללם הפצת מחלות והתרבות של אוכלוסיית הטורפים (בעיקר זאבים) ואוכלי הנבלות בשטחי המרעה. התרבות זו גורמת, בין השאר, להפצת מחלות כמו כלבת, לתקיפות של עדרים ולפגיעה כלכלית במגדלים.

בקנט מציינים כי עד לפני מספר חודשים, נמנעו מגדלי הבקר במקרים רבים לפנות את הפגרים מהשטח, בשל העלויות הגבוהות הכרוכות בביצוע ההליך המורכב. אך כעת, לאחר שהושקה תכנית הביטוח לפינוי וכילוי פגרי בקר במרעה, ישנה הידלדלות משמעותית של אוכלוסיית הטורפים, שבעבר הלא רחוק גרמה לנזקים כבדים ביותר למגדלי הבקר. לדברי דודי גינזבורג, מנכ"ל קנט, תכנית הביטוח פותחה בכדי לתת מענה למגדלים, תוך מתן דגש לחשיבות השמירה על איכות הסביבה.

על פי תכנית הביטוח לעונת 2012, שתחל החודש, יבוטחו כל ראשי הבקר בעדר, על פי הנתונים אותם יעביר המגדל עם החתימה על הפוליסה. דמי הביטוח לכל פרה עומדים על כ- 10 ₪ בלבד. במקרה של תמותה תשלם קנט את הוצאות הפינוי והכילוי ישירות למתקן הכילוי, והפינוי יתבצע תוך 24 שעות מקבלת ההודעה הטלפונית על מקרה התמותה. בנוסף, תשלם קנט למגדל עבור פינוי הפגר לנקודת האיסוף סכום של 100 ₪ (עבור פגר בקר עד גיל 6 חודשים) ו- 300 ₪ עבור פגר בקר מגיל 6 חודשים ואילך. הביטוח יחל ביום 1.1.2012 ויסתיים ב- 31.12.2012. ובתנאי שמשרד החקלאות מאשר את מצבת פרות האם.

חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים. לחברה למעלה מ – 17,000 מבוטחים והיא נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים.