הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


דיג לא חוקי: סירת דייגים נתפסה הלילה בכנרת


הדייגים הותיקים נתפסו בצפון הכנרת כשהם עוסקים בדיג באמצעות רשתות אסורות לשימוש בחוק, המאפשרות תפיסת דגים קטנים מאוד. התוצאה - פגיעה מתמשכת באוכלוסיית הדגים שאינה מספיקה לקיים מחזור חיים סדיר . משרד החקלאות ''זו פגיעה קשה באוכלוסיית הדגים , במיוחד לנוכח התמעטות הדגה בכנרת''

מערכת פורטל החקלאות  14-12-2011


סירת דיג שעסקה בדיג לא חוקי בכנרת נתפסה הלילה (ד') על-ידי פקחי האגף לדיג וחקלאות מים במשרד החקלאות, בסיוע שוטרי השיטור היומי. בסירה נמצא שלל של כ- 30 ק"ג דגי בורי קטנים מהגודל המותר לדיג. הגודל המינימאלי המותר לדיג של דגי בורי הינו 45 ס"מ. חלק ניכר מהדגים שנמצאו בסירה לא הגיעו אף לגודל של 40 ס"מ.

בעת פעילות שגרתית שבוצעה הלילה בצפון הכנרת, נתקלו הפקחים בדייגים שדגו דגים מסוג בורי, באמצעות שימוש ברשתות אסורות בחוק, שגודל החורים בהן קטן מ- 80 מ"מ. משמעות השימוש ברשתות כאלה היא אפשרות לדיג של דגים קטנים מאוד, וכתוצאה מכך פגיעה מתמשכת באוכלוסיית הדגים שאינה מספיקה לקיים מחזור חיים סדיר ושרשרת רבייה מסודרת בטרם היא נתפסת ומוצאת מהים. המשרד החקלאות מסבירים כי דבר זה חמור במיוחד לנוכח התמעטות הולכת וגוברת של הדגה בכנרת, שהמשרד פועל בדרכים רבות להגדלתה.

במהלך הבדיקה של תכולת הסירה נמצא, כי כמחצית מהדגים בסירה קטנים כאמור מהגודל המותר. גם רשיון הדיג של הסירה נמצא שלא בתוקף. למקום הוזעקו שוטרי שיטור ימי כנרת, לאחר שהדייגים התפרעו וניסו להעלים את הרשתות על ידי זריקתן למים.

הדייגים שנתפסו, תושבי המושבה מגדל בשנות ה- 40 לחייהם, דייגים ותיקים באזור הכנרת, נלקחו לחקירה לבדיקת האירוע והמשך טיפול משפטי. הציוד שעל הסירה נתפס על ידי פקחי האגף לצרכי החקירה. העונש על עבירה זו הוא קנס מינהלי בגובה של 1,500 ₪. ובמידה ומדובר בעבירה חוזרת העונש הנו מאסר של 3 חודשים או קנס של 12,900 ₪.

"דיג של דגים קטנים מהמותר משמעו פגיעה חמורה באוכלוסיית הדגים, בשרשרת הרבייה שלהם ובאפשרותם לגדול ולהתרבות", מציין מנהל יחידת הפיקוח באגף הדיג במשרד החקלאות חגי נויברגר. אוכלוסיית דגי הכנרת נמצאת בהידלדלות ומשרד החקלאות עושה כל שביכולתו על מנת לעצור את התופעה ולחזק את אוכלוסיית הדגים".