הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מוצרי חלב בפיקוח בכשרות מהודרת יושוו למחירי המוצרים הרגילים


בעקבות תלונות שהגיעו למשרדי החקלאות והתמ''ת על כך שמחיר החלב בכשרות מהודרת גבוה בחלק מהרשתות בכ-35 אגורות לעומת חלב רגיל. הוציא משרד החקלאות הוראה למחלבות להשוות את מחירי מוצרי החלב שבכשרות למחירים הרגילים. בימים אלה מעדכנות המחלבות את המחירים החדשים

מערכת פורטל החקלאות  15-12-2011


בימים אלה מעדכנות המחלבות הגדולות את המחירונים שלהן לרשתות השיווק, כדי להשוות את מחירי המוצרים המפוקחים בכל סוגי הכשרויות. צעד זה נעשה בעקבות צו שנשלח למחלבות על ידי משרד החקלאות לפני חודשים אחדים.

הצו הופץ למחלבות לאחר שבאחרונה התקבלו פניות במשרד החקלאות ובמשרד התמ"ת על כך שבמרכולים ובחנויות שונות נהוג לגבות תוספת של עשרות אגורות עבור מוצרי חלב שבפיקוח, הנושאים תו כשרות מהודרת או מיוחדת.

ממשרד החקלאות נמסר כי לפי תלונות שהגיעו למשרד, מחיר החלב בכשרות מהודרת גבוה בחלק מהרשתות בכ-35 אגורות לעומת חלב רגיל. עוד ציינו במשרד, כי מבדיקה שנעשתה הסתבר כי הנוסח הקיים של הצו מספיק כדי להבהיר שהחלב בכשרות מהודרת צריך להימכר במחיר של חלב רגיל.

במכתבו למחלבות בסוף חודש אוגוסט מבהיר המפקח על המחירים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, אורי צוק בר, כי המחירים הקבועים בצו הפיקוח על מחירים ושירותים חלים על כל סוגי המוצרים, בכל סוגי הכשרויות, וזאת למען הסר ספק ולהבהיר באופן ברור כי הוראות החוק הקובע מחירי מקסימום בפיקוח למספר מוצרי חלב אינם מתירים גביית מחיר מעבר לכך, גם כאשר המדובר בכשרות מהודרת. ''מוצרי חלב בכשרויות מהודרות או מיוחדות אינם מהווים חריג לחוק או נחשבים למוצר שאינו "רגיל", שמשמעו מוצר חלב ללא תוספות מזון או תזונה (כגון העשרת ויטמינים, חומרי טעם מיוחדים, תוספי ירק וכו').''

משרד החקלאות ופיתוח הכפר מקיים פיקוח מחירים על מספר מוצרי חלב וביצים בסיסיים, ובהם חלב 1% ו- 3% בשקיות ובקרטון, אשל 4.5%, גיל 3%, חמאה רגילה באריזת 100 גרם, שמנת חמוצה רגילה 15%, גבינה קשה עמק חצי שמנה, וגבינת גלבוע חצי שמנה בגוש (חריץ). נהלי וסדרי האכיפה בתחום הפיקוח על מוצרי המזון נקבעים על ידי משרד החקלאות, אך האכיפה בשטח בפועל מתבצעת על ידי פקחי משרד התמ"ת בהתאם לחוק פיקוח על מחירים ושירותים.

שרת החקלאות אורית נוקד אמרה כי "תנאי בסיסי לצרכנות הוגנת היא העלאת נושא השקיפות והבהירות, ולכן אין סיבה שצרכנים ישלמו יותר מכפי שקבע המחוקק. הדבר מקבל משנה תוקף כאשר רבים מהצרכנים כלל אינם מודעים לעובדה שהם משלמים יותר עבור הכשרות המהודרת. מדובר בנוהג פסול ואנו נחושים להפסיק אותו".