הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


יו''ר הכנסת ריבלין: ''יבוא תוצרת חקלאית - גזר דין מוות לחקלאות''


יושב ראש הכנסת ביום הצדעה לחקלאות הישראלית תוקף בחריפות את מדיניות הממשלה: ''ישנם ענפים במשק שאותם לא מפריטים, שלהם לא עושים מיקור חוץ. אחד מהם הוא החקלאות. החקלאות בישראל איננה רק עניין כלכלי. החקלאות היא בראש וראשונה דרך חיים וערך לאומי. היא אחד היסודות של הציונות ועודנה משענת למדינת ישראל, שעלולה להיקלע למצור, למלחמה, או לחרמות בינלאומיים. עצמאות ענף החקלאות בישראל, היא חיונית''

מערכת פורטל החקלאות  16-12-2011


ביום הצדעה מיוחד לחקלאות שהתקיים השבוע בכנסת ביוזמת חה''כ שי חרמש, תקף יו"ר הכנסת רובי ריבלין בחריפות את מדיניות היבוא הפתוח של תוצרת חקלאית, שמוביל משרד האוצר בתמיכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

''היום יש כאלה המבקשים להפוך את החקלאי (לכמעט) אויב העם. שכן, לשיטתם, החקלאים הם שאחראים ליוקר המים, ליוקר המחיה, ולמחירן המופקע של העגבניות. 'הכה בחקלאי והצל את המדינה' -זהו המסר'' (דימוי הלקוח מסיסמת הפורעים הרוסים האוקראינים בהנהגת חמלינצקי בגזרות (ת"ח-ת"ט) בהן נרצחו עשרות אלפי יהודים)

עוד אמר ריבלין כי ''רבים מדי היום נוהגים בכפיות טובה מכוערת, כלפי כל אותם אנשי עמל, המגדלים את מזוננו, ביזע ובדמעות. מבחינתם, החקלאות עשתה את שלה, החקלאות יכולה ללכת. היום, החקלאים צריכים להילחם על יכולתם לשרוד ככאלה, ובפרט על זכותם להרוויח, כי הרי ברור שלחקלאי אסור להיות רווחי, אחרת הוא לא חקלאי''.

בהתייחסו לכוונות לפתוח את השוק החקלאי ליבוא, אמר יו"ר הכנסת: "רק לפני מספר שנים, חשבנו עוד לייבא מים מטורקיה, ולהסתמך בעיקר על גז ממצרים. והנה, המציאות טפחה על פנינו. ישנם דברים אשר עם העומד על עצמאותו וריבונותו, פשוט לא יכול להרשות לעצמו. ישנם ענפים במשק שאותם לא מפריטים, שלהם לא עושים מיקור חוץ. אחד מהם הוא החקלאות. החקלאות בישראל איננה רק עניין כלכלי. החקלאות היא בראש וראשונה, דרך חיים וערך לאומי. היא אחד היסודות של הציונות ועודנה משענת למדינת ישראל, שעלולה להיקלע למצור, למלחמה, או לחרמות בינלאומיים. עצמאות ענף החקלאות בישראל, היא חיונית".

בהתייחסו להמלצות ועדת קדמי להוריד את מחיר המטרה לרפתנים אמר ריבלין כי ''גם כאשר מחפשים נוסחאות כלכליות, ביניהן יבוא מסיבי, או בהקשר למשק החלב, הורדת מחיר המטרה, יש לשמור על החקלאות, שכן מסקנות נמהרות עלולות להוות עבורם גזר דין מוות. אם יש צורך להפחית בפערי התיווך, יופחתו פערי התיווך על חשבון המתווכים, ולא על חשבון היצרנים והחקלאים''

יום ההצדעה מיוחד לחקלאות התקיים במשכן הכנסת בסימן 90 שנה למחקר החקלאי. ובמהלכו שולבו דיונים ייעודיים בנושא החקלאות הישראלית ובמקום גם התקיימה תצוגה של חידושים חקלאיים שפותחו במרכז למחקר החקלאי (מכון וולקני).