הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שטראוס נכנסת לתחום הירקות הטריים


מיזם ''נשנושי הגזר'' משותף לשטראוס ולקיבוץ שלוחות, במסגרתו הוקם מפעל ומערך חקלאי מתקדם בהשקעה משותפת של 15 מיליון ₪. מנהל יחידת ירקות טריים בשטראוס מוריס כהן: ''אנחנו גאים בשותפות עם חקלאים אמיתיים ואנשי החזון מקיבוץ שלוחות ושמחים להציע לצרכנים הזדמנות צריכה חדשה ומלהיבה של ירקות טריים וטעימים''

מערכת פורטל החקלאות  19-12-2011


חברת שטראוס הודיעה השבוע על כניסתה לתחום הירקות הטריים בסדרת ''נשנושי גזר'', בשיתוף עם קיבוץ שלוחות שבעמק המעיינות. במסגרת המיזם, שהושק לפני שנתיים, הוקם מפעל לקליטת גזר טרי מזנים ייחודיים, שטיפתו, קילופו ואריזתו ללא כל תוספות או חומרים משמרים. המוצרים מופצים לנקודות המכירה תוך שעות מרגע הקטיף ע"י מערך מכירות ייעודי של יחידת הירקות הטריים המתמחה בהפצת תוצרת טריה במיוחד (Ultra Fresh).

בשלב ראשון תכלול הסדרה החדשה גזר טרי החתוך לשתי צורות – חיתוך לצורת בייבי-גזר קטנים ומעוצבים וחיתוך לצורת אצבעות קלאסית, באריזות אישיות ומשפחתיות. הסדרה תימכר ברשתות השיווק, במינימרקטים ובמכולות וכן בחנויות נוחות.

אלי איצקין, מנכ"ל חטיבת שטראוס מזון טרי, מוסיף: "שטראוס ירקות טריים שואפת ליצירת ערך משמעותי וחדש לצרכנים – הנגשת ירקות טריים ואיכותיים בצורה חוויתית. ההתרחבות לתחום נשנושי הירקות היא אבן דרך באסטרטגיה ומרחיבה את אפשרות הצריכה לצרכנים בהזדמנויות חדשות. הקשר עם קיבוץ שלוחות הוא משמעותי ועמוק עבור שטראוס ואנחנו שמחים להמשיך ולקחת חלק בשיחת הטריות והחקלאות האיכותית בישראל ".

שטראוס ירקות טריים אורזת ומשווקת ירקות טרים ולקטים לסלט תחת המותג "שטראוס". המפעל נמצא במושב שדה ניצן שבחבל הבשור שדרום הארץ ואליו מגיעים מדי יום מגוון של ירקות טריים ממשקי האזור ומשם משווקים לרשתות השיווק.

קיבוץ שלוחות שבעמק המעיינות, בקירבת בית שאן, עלה על הקרקע בשנת 1948 במסגרת תנועת הקיבוץ הדתי, והוא מונה כיום 180 חברים. ענף הגזר שבקיבוץ הוא הענף המרכזי עליו מתבססת כלכלת הקיבוץ והוא נחשב למתקדמים והמובילים בארץ ובעולם. יתרונו של הענף הוא באחריות מלאה על התהליך כולו – מזריעה וגידול קפדני של זני הגזרים השונים בשטחי הקיבוץ ועד מיון, שטיפה ואריזה אוטומטיים מהמתקדמים מסוגם. הקיבוץ מגדל למעלה מ 10 זנים שונים של גזר ועיקר תוצרתו עד היום יועדה לייצוא לשווקים באירופה.

לדברי מוריס כהן, מנהל יחידת ירקות טריים בשטראוס "אנחנו גאים בשותפות עם חקלאים אמיתיים ואנשי החזון מקיבוץ שלוחות ושמחים להציע לצרכנים הזדמנות צריכה חדשה ומלהיבה של ירקות טריים וטעימים. אנחנו מקווים שבשנים הקרובות נשנושי הגזר יתפסו חלק משמעותי בתמהיל הנשנושים של הצרכנים בישראל ויענו הן על הצורך בנשנשוש שהוא טעים, מהנה ובריא."