הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


גני התעשייה של סטף ורטהימר זכו בכוכבי יופי בתחרות ''תעשיה יפה 2011''


350 מפעלים בישראל השתתפו בתחרות "תעשייה יפה - בישראל יפה" לשנת 2011. מנכ''ל גני התעשייה אריה דהן: ''הזכייה בפרסים מוכיחה כי תורתו של סטף, הבאה לידי ביטוי בשילוב נכון של תכנון עיצוב ואסתטיקה בכל התחומים, אם במוזיאונים ואם במפעלי התעשייה, היא התורמת לשיפור המתמיד באיכות החיים בסביבת העבודה, ביצירה וכמובן בייעול כלל התעשייה בישראל''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-12-2011


350 מפעלים השתתפו השנה בתחרות ''תעשייה יפה בישראל יפה'' אשר נוסדה בשנת 1980 ע''י המועצה לישראל יפה ומתקיימת בחסות משרד התמ"ת ובשיתוף התאחדות התעשיינים בישראל ואיגוד התעשיה קיבוצית. מטרתה התחרות לעודד טיפוח סביבתי ושיפור חזות הסביבה במגזר התעשייתי, לרווחת האדם והקהילה, כחלק מתפיסת איכות חיים כוללת.

השנה הוענקו 14 דגלי יופי למפעלים שזכו במלוא הנקודות ופרסים נוספים בהתאם לרמת ההתמדה וההישגים שלהם.

הפרסים לגני התעשייה תפן, לבון, תל-חי ועומר, של התעשיין סטף ורטהימר, הוענקו בקטגורית הפארקים התעשייתיים בשל תרומתם לקידום ופיתוח הטכנולוגיה, השקעת המשאבים בכלכלה, שמירה על איכות הסביבה בישראל, תנאי העבודה והרווחה לעובדים והתרומה לקהילה.

פרס דגל היופי הוענק לגן התעשייה תל חי, המוענק למפעל מצטיין בכל קטגוריה. בכתב הזכייה נכתב: ''גן התעשייה תל חי מהווה דוגמה ומופת לשילוב אזורי ולהצלחה כלכלית וחברתית בפריפריה. מהימים הראשונים בהם הוצב מבנה בשוליים של המדינה, הפך גן התעשייה תל-חי לאבן שואבת למפעלים מכל רחבי הארץ''. גן התעשייה עומר בדרום הארץ, זכה בתואר "עמית ישראל יפה" לאות הוקרה על 15 שנות זכייה רצופה בכוכבי יופי לתעשייה. גן התעשייה תפן בגליל המערבי, זכה ב- 5 כוכבי יופי.

שר התמ"ת שלום שמחון שהעניק את הפרסים לאריה דהן מנכ"ל גני התעשייה וצוות העובדים בצפון ובדרום, אמר לתעשיינים הזוכים כי התעשייה הישראלית עשתה כברת דרך ארוכה מתעשייה מסורתית למתקדמת וכי ישנה חשיבות גבוהה לתעשייה יפה המקדמת ומתחשבת בערכי איכות הסביבה.

מנכ"ל גני התעשייה, אריה דהן אמר, כי גני התעשייה של סטף ורטהימר, ממשיכים להוות מודל ודוגמא למופת ומצוינות בכל הקשור לתעשייה בישראל. "מדי שנה אנו מתייעלים ומשפרים כדי להגיע לשלמות. הזכייה בפרסים מוכיחה כי תורתו של סטף, הבאה לידי ביטוי בשילוב נכון של תכנון עיצוב ואסתטיקה בכל התחומים, אם במוזיאונים ואם במפעלי התעשייה, היא התורמת לשיפור המתמיד באיכות החיים בסביבת העבודה, ביצירה וכמובן בייעול כלל התעשייה בישראל''.

גני התעשייה שייסד התעשיין סטף ורטהימר, הוקמו במטרה ליצור סביבה תומכת ואיכותית לפיתוח תעשיות קטנות ובינוניות המותאמות ליצוא. גני התעשייה מספקים את התשתיות והשירותים הנדרשים המאפשרים ליזמים המקומיים להקדיש את מירב מאמציהם לייצור ושיווק. הגנים הצליחו למשוך אליהם תעשיות יצוא יצרניות וכוח עבודה איכותי לאזורי פיתוח בפריפריה של ישראל. הפעילות של החברות בגני התעשייה הן בתחומי ההייטק, המתכת, פלסטיקה, ביוטכנולוגיה, תקשורת, אלקטרוניקה ועוד. הן מעסיקות מעל 2,000 עובדים והיקף המכירות שלהן הוא כ-700 מיליון דולר.

גני התעשייה בנויים על שטח של כ-600 דונם, עם למעלה מ-100,000 מ"ר בנויים להשכרה, בתפוסה של 95%. כל הגנים ממוקמים באזורי פיתוח תעשייתי בעדיפות לאומית הגבוהה ביותר.

בשטחי גני התעשייה הוקמו מוזיאונים פתוחים, התורמים ליצירת סביבה ייחודית, המשלבת בתוכה אסתטיקה ושירותים עסקיים ברמה גבוהה עם פעילות אמנותית, תרבותית וחינוכית ברמה בינלאומית. גני התעשייה נוצרו כחלק מתפיסה הוליסטית של התפתחות כלכלית על פי מודל תפן. המודל מבוסס על סינרגיה בין גורמי פיתוח משלימים: תעשיית יצוא מתקדמת, חינוך והכשרה טכנולוגית, העשרה תרבותית, רמת חיים גבוהה לעובדים ומשפחותיהם ודו-קיום בשלום.

סטף ורטהימר הוא תעשיין, מייסד "ישקר בע"מ" וגני התעשייה בגליל ובנגב. הוא חתן פרס ישראל וכיהן כחבר בכנסת ישראל. סטף ורטהימר פועל במסגרות שונות לקידום כל תושבי הגליל - יהודים וערבים, דרוזים וצ'רקסים, כך שיעמדו באתגרי העידן הטכנולוגי המודרני, בתחומי היצור והיזמות ויהפכו את הגליל לסביבת מגורים אטרקטיבית, תרבותית וחברתית, הן עבורם, והן עבור התושבים, אשר יגיעו אליו מן המרכז.

גני התעשיה סטף ורטהיימר