הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מועצת הפרחים הגישה הצעה לרכישת חברת היצוא החקלאי אביב


הצעת הרכישה בסך 10 מליון שקל. יו''ר מועצת הפרחים: ''קריסת אגרקסקו גרמה לביזור יתר של היצוא החקלאי שפוגע בסופו של דבר בחקלאים הישראלים וביכולת שלהם לקבל תמורה מקסימלית עבור עבודתם''

הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  2-1-2012


מועצת הפרחים, החברה העסקית של ארגון מגדלי הפרחים, הגישה הצעת רכש לחברת היצוא החקלאי אביב בסכום של 10 מיליון שקל. חברת אביב שהוקמה ע''י 12 מושבים באזור השרון עוסקת ביצוא של פרחים, תבלינים ומוצרי חקלאות אחרים לחו"ל ומפעילה בית אריזה באזור התעשייה של עמק חפר.

יו"ר מועצת הפרחים, רני מימון, מסר שקריסת אגרקסקו גרמה לביזור יתר של היצוא החקלאי שפוגע בסופו של דבר בחקלאים הישראלים וביכולת שלהם לקבל תמורה מקסימלית עבור פרי עבודתם. ''אנו רואים יתרון בריכוז נתח גדול של היצוא תחת קורת גג אחת ומבקשים למנוע מצב של קריסת חברות יצוא נוספות, דבר שיגרום לפגיעה קשה במגדלים.''

במועצת הפרחים שותפים 150 מגדלי פרחים, המייצאים 40% מכלל יצוא הפרחים של ישראל, שהגיע ב-2011 לכ-100 מיליון יורו וצפוי לגדול ב-2012. מועצת הפרחים מטפלת גם ביצוא של מגדלי הפרחים ברצועת עזה. המועצה חתמה על הסכם למכירה ישירה של פרחים עם פלורה הולנד, שמפעילה את כל בורסות הפרחים בהולנד ושותפה בבורסת הפרחים הגדולה בגרמניה.

מועצת הפרחים הרחיבה לאחרונה את הפעילות גם בשוק המקומי. היא ספקית הפרחים של רשת "זר פור יו" ונמצאת במגעים לשיתופי פעולה עם קבוצות נוספות. בכוונתה גם להרחיב את פעילותה לתחומי יצוא ושיווק תבלינים וירקות.