הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פרי חדש: אבטיח כתום - משווק רק בעונת החורף


האבטיח הכתום, פרי מיזם משותף של איתי גל חקלאי ממושב עין יהב בערבה ותאגיד חישתיל, יאפשר לחובבי האבטיחים שנאלצו להיפרד מהם בצער לתקופת החורף ליהנות מפרי טוב וטעים גם עכשיו. מרקם הפרי פריך וטעמו מתוק מאוד. הוא קל לנשיאה ומשקלו 3 ק''ג בלבד. ניתן להשתמש באבטיח הכתום גם להעשרת המראה והטעם של סלטים ובשולחנות אירוח

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  4-1-2012


מה זה ירוק מבחוץ, כתום מבפנים ויש לו גרעינים של אבטיח? חובבי הגורמה והפירות הטריים ישמחו לגלות על המדפים בקרוב פרי חדש - אבטיח כתום. האבטיח הכתום הוא פרי מיזם משותף של איתי גל, חקלאי ממושב עין יהב בערבה וחישתיל, תאגיד המשתלות הגדול בארץ.

האבטיח הכתום משווק בעונת החורף בלבד והמשלוחים הראשונים מגיעים בימים אלו לשווקים.

האבטיח הכתום שונה מזני האבטיח האדום המוכרים לכולם ולא רק בצורתו החיצונית. צורת הפרי אובלית וצבע הקליפה ירוק זית, עם פסים לאורך בצבע ירוק בקבוק. צבע ציפת הפרי כתום, הטקסטורה מוצקה ופריכה וטעמה מתוק מאוד. במבחני טעימה הביעו המשתתפים התלהבות מטעמו של הפרי, איכותו ומראהו החיצוני.

משקלו הממוצע של האבטיח הכתום הוא כ-3 ק"ג - בשורה משמחת לקונים שלא צריכים להתמודד עם משקל כבד ומעיק בדרך למקרר הפרטי.

האבטיח הכתום יאפשר לחובבי האבטיחים שנאלצו להיפרד מהם בצער לתקופת החורף ליהנות מפרי טוב וטעים יותר מהמקור. ניתן להשתמש בו להעשרת המראה והטעם של סלטים ובשולחנות אירוח. קוביות אבטיח הן חטיף בריא ומזין שיוכל לסייע להרחיק ילדים (וגם מבוגרים...) מדברי מתיקה מזיקים.

לדברי מני שדמי ממשתלות חישתיל, בפרויקט "אבטיח כתום" ניתנת תשומת לב מיוחדת להבטחת תנאי איכות מיטבית לצמח ולפרי בכל שלבי הגידול. הפרי גדל בתנאי חממה כאשר נוף הצמחים מודלה והפירות תלויים באוויר. כל פרי נעטף כבר בשלבים מוקדמים בשקית רשת צבעונית במטרה לשמור ולהגן עליו מכל פגיעה חיצונית. שקיות הרשת הצבעונית נשארות ועוטפות את הפירות במשך כל הדרך למדף המכירה בחנות.

אבטיח כתום בחממות בערבה
האבטיח הכתום בחממות בערבה