הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושרו לקריאה ראשונה: הטבות לחיילים משוחררים


ועדת העבודה של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה הטבות חדשות לחיילים משוחררים - העלאת מענק השחרור ללוחמים ותוארך תקופת העבודה המועדפת של מי ששירת במילואים ככל שיתארך שירותו

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  4-12-2011


ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה בשבוע שעבר לקריאה ראשונה שתי הצעות חוק לרווחתם של חיילים משוחררים.

הצעת החוק של ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו), קובעת כי מענק השחרור ללוחם ששירת 36 חודשים יעלה מ-9,648 שקלים כיום ל-20 אלף שקלים, במהלך הדרגתי שיחל בחודש ינואר 2012 ויושלם בסוף שנת 2016. בנוסף, יוגדלו בהתאמה ובהדרגתיות מענקי השחרור של תומכי לחימה (מ-6,120 ל-16,668), שירות אחר (מ-4,896 ל-13,320) ושירות אזרחי (מ-2,446 ל-6,600).

ח"כ מטלון אמר כי "אין חוק ראוי מזה, בוודאי בתקופה בה אנו חוזרים ונתקלים בתופעת ההשתמטות. מענק השחרור לחיילים יוקפץ בלמעלה מפי 2. כך תדע המדינה שאפשרה לחייל התחלה ראויה בחייו האזרחיים".

סא"ל חוסיין חוסייסי, ראש ענף תכנון שכר וגמלאות בצה"ל ועו"ד גל כהן, יועץ משפטי במשרד הביטחון, ביקשו במהלך הדיון לדחות את אישור הצעת החוק בחודשיים: "אנחנו בוחנים כעת את נושא תגמול חיילי צה"ל כולו, ונרצה לשקול את עניין מענק השחרור יחד עם מכלול הנתונים".

עם זאת, יו"ר הוועדה ח"כ כץ הודיע כי מכיוון שההצעה מתואמת ומוסכמת על משרדי הממשלה, אין סיבה לדחות את אישור החוק וההצעה, כאמור, התקבלה.

בנוסף, אושרה לקריאה ראשונה הצעת החוק של חברי הכנסת אריה ביבי (קדימה), מירי רגב (ליכוד), איתן כבל (עבודה) ואח', לפיה יבוטל המצב הקיים בו חייל משוחרר הבוחר לעבוד בעבודה מועדפת ונקרא לשירות מילואים במהלכה, לא יהיה זכאי למענק כספי של עבודה מועדפת, בטענה שעקב היעדרותו לא השלים את ששת החודשים הנדרשים על מנת לקבל את המענק. כתוצאה מכך, תוארך תקופת העבודה המועדפת של מי ששירת במילואים ככל שיתארך שירותו.

ח"כ ביבי וח"כ רגב בירכו על אישור הצעת החוק וציינו כי באמצעותה יושגו שתי מטרות חשובות: חיזוק העבודה המועדפת ועידוד השירות במילואים מבלי לפגוע בזכויות המשרתים.

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (ליכוד), אמר בסיכום הדיונים: "נושא התגמול ההולם לחיילי צה"ל ולאנשי המילואים עומד בראש מעייניי, ואני גאה על עבודה מזורזת שהביאה לאישור הצעות החוק הראויות האלה".