הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פרס השר למצויינות סביבתית הוענק לראש המועצה האזורית שער הנגב


הפרס מוענק זו השנה השלישית לגופים ואישים אשר גילו מצוינות בתחום העשייה הסביבתית. בין הזוכים, אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב שהעניק את הפרס הכספי שניתן לו על סך 50,000 ₪ למועצה שבראשה הוא עומד. בין נימוקי הוועדה: ''פעילותו הסביבתית לוותה בלקיחת משימות רבות החורגות מתפקידו כראש מועצה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  8-1-2012


טקס הענקת פרס השר למצוינות סביבתית לשנת 2011 התקיים היום (א') בבית הנשיא בירושלים. הפרס מוענק זו השנה השלישית לגופים ואישים אשר גילו מצוינות בתחום העשייה הסביבתית.

בין הזוכים, אלון שוסטר, ראש המועצה אזורית שער הנגב. על אף ששוסטר נבחר בקטגוריית האישים, על תרומתו ופעילותו למען הסביבה. המשרד להגנת הסביבה העניק לו באופן אישי את הפרס הכספי על סך 50,000 ₪. שוסטר בחר להעניק אותו למועצה שבראשה הוא עומד, שער-הנגב.

מנימוקי חבר השופטים לבחירתו של אלון שוסטר: ''על בסיס פעילותו הנרחבת בתחום הסביבתי באזורו, כגון שיקום נחל שיקמה, הפסקת הזרמת שפכים באזור התעשייה של שדרות וקידום החינוך הסביבתי בכל יישובי המועצה. פעילותו הסביבתית של אלון שוסטר לוותה בלקיחת משימות רבות החורגות מתפקידו כראש מועצה, כגון: יו"ר מנהלת נחל שיקמה, יו"ר איגוד ערים שדרות - שער הנגב לביוב ועוד. הוועדה ציינה גם את האתגרים הביטחוניים איתם מתמודד אלון כראש המועצה השוכנת באיזור הנתון תחת איום הטרור. כמו כן, קורות חייו העשירים של אלון שוסטר מעידים על רקורד נרחב של מצוינות בתחום העשייה הציבורית.

הפרסים לזוכים הוענקו על ידי השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, במעמד נשיא המדינה, מר שמעון פרס. רשימת הזוכים והקטגוריות:
• אלון שוסטר, ראש המועצה אזורית שער הנגב - אישים
• נאדר אלאפיניש ואיה רימון - יזמים צעירים
• אתי אלטמן - מתנדבים
• תכנית העמיתים של מרכז השל - עמותות וארגונים
• עמותת ארץ כרמל - עמותות וארגונים
• מועצה אזורית משגב - השלטון המקומי
• אינטל ישראל - תעשייה ומסחר

אלון שוסטר, חבר קיבוץ מפלסים, מכהן כראש המועצה האזורית שער הנגב מאז שנת 2002, במסגרת תפקידו הנוכחי הוא מכהן כיושב ראש בעמותות, ארגונים ותאגידים רבים בנגב המערבי ובתחומי שער הנגב. כמו כן, הינו ממובילי פורום הרשויות בקו העימות הדרומי שעוסקים בשנים האחרונות במשותף בחיזוק חוסנה של הקהילה באזור. המעורבות כוללת פעילות ציבורית שתכליתה הגברת תחושת הביטחון ובקידום נושא בניית אמצעי מיגון הפיזיים והאזרחיים.