הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פסטיבל כובשי הזיתים ועוצרי השמן 2012


בפסטיבל ישתתפו מגדלי זיתים, בעלי בתי בד, כובשי זיתים מכל הדתות והעדות שיציגו מגוון של שיטות לכבישת זיתים בליווי מתכונים סודיים שעברו דורות רבים במשפחתם או כאלה שלמדו בנסיעות מעבר לים. והכי חשוב - קהל חובבי הזיתים שיקח חלק בשיפוט תוצרת המתחרים. הכניסה חופשית

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-1-2012


תחרות כובש הזיתים המצטיין לשנת 2012, תערך בסוף השבוע הקרוב לט"ו בשבט, 10-11 בפברואר במשתלות גבעת ברנר.

התחרות הנערכת זו השנה השביעית ברציפות, תתקיים השנה במתכונת מורחבת בהשתתפות המועצה האזורית ברנר, ענף הזית במועצת הצמחים ועמותת התיירות יואב יהודה. אירועי הפסטיבל השנה יתקיימו במספר מוקדים במרחב השפלה והדרום ויאפשרו לתושבי האזור לחוות את ענף הזית בקרבת אזור מגוריו. בשנים האחרונות עובר ענף הזית פיתוח מואץ והפסטיבל הוא הזדמנות לבקר בבתי הבד החדשים והמודרנים שהוקמו בשפלה, לטעם זיתים כבושים ולהנות מאמנות ויצירה העוסקות בעץ הזית.

בפסטיבל ישתתפו מגדלי זיתים, בעלי בתי בד, כובשי זיתים מכל הדתות והעדות שיציגו מגוון של שיטות לכבישת זיתים בליווי מתכונים סודיים שעברו דורות רבים במשפחתם או כאלה שלמדו בנסיעות מעבר לים. והכי חשוב- קהל חובבי הזיתים שיקח חלק בשיפוט תוצרת המתחרים.

המבקרים באליפות כובשי הזיתים לשנת 2012, יוזמנו לטעום מהזיתים ולדרג את הטעימים ביותר וזאת לצד צוות שיפוט מקצועי המורכב מאנשי טכנולוגית המזון ואנשי ענף הזית. בסיום התחרות יוכרז "הכובש הטוב בישראל לשנת 2012".

התחרות תיפתח בשעה 10:00, והחל מהשעה 12:00 תערך במשתלות גבעת ברנר סדרת הרצאות פתוחות לציבור:
פרופ' שמעון לביא יספר על ענף הזית בישראל,
ד"ר זהר כרם מהפקולטה לחקלאות ינתץ מיתוסים שנוגעים לשמן הזית,
וסוהיל זידאן מקק"ל יביא את סיפורם של עצי הזית העתיקים בישראל.

במקביל לתחרות וכהרחבה שלה, יערך בגבעת ברנר בשישי ושבת יריד של מוצרים המופקים מעץ הזית כולל מגוון עצום של שמנים וזיתים, פוקאצ'ות עם שמן זית, מוצרי קוסמטיקה וטיפוח ואף אביזרי נוי שגולפו מגזעי הזית.

במשך ימי הפסטיבל ינתנו הנחות משמעותיות על עצי זית צעירים ומפותחים וקהל המבקרים מוזמן לקחת חלק במצוות הנטיעות בכלל ונטיעת עצי זית בפרט.

בפסטיבל הזית של המועצה האזורית ברנר תשתתף משתלת רגב מבית אלעזרי שתקיים בשני ימי הפסטיבל סיורים מודרכים בגן היפני, בגן הקקטוסים והבונסאי, ובתצוגת אמנים ותכשיטים של אמני המועצה אזורית ברנר, בליווי הנחות על מכירת עצי זית.

אבנר שלוח חובב זיתים מושבע, שיזם את הפסטיבל, מספר כי בישראל אין מודעות מספקת לערכו הרב של עץ הזית לאדם ולסביבה. לדבריו יש צורך להפוך את ט"ו בשבט לחג של נטיעות עצי זית כשהמטרה היא שכל ילד במדינה ישתול ויגדל לפחות עץ זית אחד. ענפי הזית שהביאה היונה לנח מסמלים עד היום את כמיהתנו לשלום ואחווה ולכן משולבים גם בסמל המדינה. בואו נאמץ את עץ הזית ונטפח ונגדל אותו בכל גינה ושטח פתוח. עץ הזית הוא עץ הפרי המתאים ביותר לגידול בתנאי הארץ, ויגדל כאן בשנים של שפע במים כמו גם בשנות הבצורת הקשות ובתנאי אקלים קשים.
אנו מקווים שהפסטיבל יתרום את תרומתו הצנועה להכרה בערך הזית, הגברת הנטיעות והשימוש במוצרים איכותיים הבאים מן הטבע וגם שומרים עליו.

הפסטיבל יערך בימים שישי – שבת, 10-11 בפברואר, בשעות 10:00-14:00.
ביום חמישי, 9 בפברואר, יערך ערב השקה של הפסטיבל בבית הבד במסמיה.
הכניסה לאירועי הפסטיבל ולתחרות חופשית.
פרטים על הפסטיבל באתר ובטל: 08-9443810/952