הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לאחר ביקור פרס בווייטנאם: 1,000 חקלאים יגיעו לישראל


זאת כחלק ממהלך להידוק שיתופי הפעולה הכלכליים בין המדינות; מדובר בגידול משמעותי של היקף המשתתפים הווייטנאמים בתוכנית המשתלמים בחקלאות. המשתלמים לתקופה של 11 חודשי לימודים ועבודה מעשית במסגרות החקלאיות של המועצות האיזוריות רמת נגב והערבה התיכונה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-1-2012


בעקבות ביקור נשיא המדינה בוייטנאם וכחלק ממהלך רחב יותר של הידוק שיתופי הפעולה הכלכלים אסטרטגים בין המדינות אותו מוביל הנשיא פרס, הודיעה הועדה הבינמשרדית של משרדי החקלאות, האוצר, הפנים ומשרד החוץ (מש"ב) על הגדלה משמעותית של היקפי המשתתפים הוייטנאמים ב"תוכנית המשתלמים בחקלאות" פי 3 בקיץ הקרוב. כלומר לתוספת של 700 משתלמים, ל300 הסטודנטים החקלאים הנמצאים בבסיס היוזמה, ולפיכך בקיץ הקרוב ישתלמו בישראל 1000 חקלאים וייטנאמים.

במסגרת הפרויקט מגיעים לישראל משתלמים ממספר מדינות אסיה (בעיקר מקמבודיה, בורמה ווייטנאם) לתקופה של 11 חודשי לימודים ועבודה מעשית במסגרות החקלאיות של המועצות האיזוריות רמת נגב והערבה התיכונה. יודגש כי הפרויקט אינו דורש תשומות תקציביות מצד הממשלות וייטנאם או ישראל ועלותו היחידה מסתכמת ברכישת כרטיסי הטיסה שחלות על החקלאים הוייטנאמים שמצידם משתכרים על עבודתם באופן חודשי שכר מינימום במהלך 11 החודשים.

בין היתרונות המרכזיים של התוכנית : בפן הכלכלי - המשתלמים מקימים חוות חקלאיות בארצם, בעשרות מיליוני דולרים המבוססות על טכנולוגיה ישראלית מתקדמת –חממות, ציוד טפטוף, זרעים וכו' ונשענים על הייצוא הטכנולוגי הישראלי . כפועל יוצא מהגדלת היקפי התוכנית צפויים לגדול היקפי ההשקעות של חברות ישראליות בוייטנאם והידוק הקשרים החקלאיים-כלכלים יניבו מיליוני דולרים למשק הישראלי. בפן המדיני- חיזוק הקשרים בין וייטנאם לישראל הצמאה להכשרה חקלאית מתקדמת, מבוססת היי טק וחדשנות, בפן ההסברתי- אלפי המשתלמים לאורך השנים חוזרים למדינות האם ומהווים שגרירים נאמנים (של רצון טוב) למדינת ישראל ולטכנולוגיות המתקדמות שלה.

שמוליק ריפמן, ראש מועצה האזורית רמת נגב ברך על ההחלטה והדגיש כי הגדלת מספר החקלאים הוייטנאמים היא בשורה משמחת עבור חקלאי הנגב והערבה. זהו פרויקט שהוא win win לכל המעורבים – ממשלת ישראל, ממשלת וייטנאם, הסטודנטים שחוזרים לוייטנאם והחקלאים בנגב אשר זוכים לידיים עובדות איכותיות ולשגרירים האמיתיים ונאמנים למדינת ישראל ולחקלאות הישראלית שהיא שם דבר בשווקי אסיה המתעוררים.

מנכ"לית בית הנשיא, אפרת דובדבני, הביעה שביעות רצון מהחלטת הועדה הבין משרדית והדגישה כי ביקור הנשיא פרס בוייטנאם פתח דלתות רבות לשיתופי פעולה אסטרטגים בין המדינות וכי בית הנשיא פועל לקידום תוכנית פעולה רחבה למימוש האינטרסים המשותפים לישראל ולוייטנאם במספר רב של חזיתות ובראשם תחומי האנרגיה, התשתיות והביטחון, בנוסף לתחום החקלאי.