הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הקיבוצים על דברי מעוז: ''לא שדדנו אדמות''


בין שאר ההאשמות שהשמיע שלמה מעוז נגד האשכנזים, בלטה הטענה כי הקיבוצים והמושבים שדדו אדמות. מזכ''ל התנועה הקיבוצית בתגובה: ''דבריו הנלוזים של מעוז הם הסתה שקרית כנגד למעלה מ-200,000 אזרחים המתגוררים במאות יישובי הפריפריה, ומסמנים בישיבתם שם את גבולות המדינה''. מעוז בראיון ל'לילה כלכלי': ''לעולם אי אפשר יהיה להשתיק את דעתי, לפחות עד מותי''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-1-2012


בתנועה הקיבוצית מגיבים הבוקר (ה') בזעם רב על התבטאויותיו של הכלכלן של בית ההשקעות אקסלנס שלמה מעוז, שהביאו אתמול לפיטוריו, וטוענים כי מדובר בהסתה שקרית. בין הדברים הרבים שאמר, הייתה הטענה שהקיבוצים והמושבים שדדו כביכול אדמות מהמדינה.

במהלך דיון שהתקיים אתמול (ד') בפאנל בכנס ספיר, תקף מעוז את האליטה האשכנזית בישראל שוב ושוב ובין היתר אמר: "הקרקעות של ארץ ישראל נשדדו על ידי הקיבוצים והמושבים. עד היום בנים ממשיכים מקבלים קרקע - והם בראש המחנה. קיבלו מים במחיר נמוך. אפילו בסביון משק חקלאי נהנה מזה. ממש חקלאי - יש שם לולים עדיין".

לאחר הסערה שעורר גם בעקבות דברים נוספים שאמר, החליטה חברת אקסלנס להדיחו. בהודעת החברה נאמר: "שלמה מעוז מסיים את כל תפקידיו בבית ההשקעות לאור התבטאויותיו הגסות והאומללות''

בפתיחתה של ועידת התנועה הקיבוצית הבוקר, בה משתתפים כ-500 נציגי קיבוצים, אמר מזכ"ל התנועה הקיבוצית, זאב שור: ''דבריו הנלוזים של מעוז כנגד ההתיישבות העובדת הם הסתה שקרית כנגד למעלה מ-200,000 אזרחים המתגוררים במאות יישובי הפריפריה, ומסמנים בישיבתם שם את גבולות המדינה, מקיימים מערכת חיים יצרנית שלמה, בתוכה עיבוד של למעלה מ-2 מיליון דונם שטחים חקלאיים. לא נהיה שק החבטות של אנשים מתוסכלים המונעים משיקולים זרים ואישיים''.


      שלמה מעוז מגיב לראשונה בראיון ל'לילה כלכלי'