הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


''מצלמים גמלא'' - תחרות צילום שמורת הטבע גמלא


בעוד שבוע, 22 בינואר 2012 יהיה המועד האחרון למשלוח התמונות לתחרות צילומים ייחודית שמטרתה לתעד בשיתוף הציבור את השתקמות השמורה מהשריפה בקיץ שעבר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-1-2012


לפני כשה וחצי התעוררו אנשי רשות הטבע והגנים בשמורת טבע גמלא לבוקר שחור במיוחד. 20 אלף דונמים של טבע עלו באש בשמורה הייחודית, כתוצאה מהתלקחות שהחלה במהלך אימון של צה"ל באזור. עשרות פקחים וכבאים נאבקו בלהבות במשך יומיים, במהלכם נאלצו אנשי השמורה אף לפנות את הנשרים הרבים לכלוב איקלום בשמורה, בטרם יושבו לטבע. רק בשוך הלהבות הם שוחררו בדרך חזרה למקומם הטבעי על מצוקי השמורה.

בעקבות השריפה ההיא החלה בגמלא מסורת חדשה: תחרות צילומים שצולמו בשמורה. "הרצון שלנו היה לראות את השמורה משתקמת, וכך עלה הרעיון לשתף את הציבור בתהליך המעקב אחרי התאוששות השמורה מהאש.'' אומר רועי שטראוס, מנהל שמורת טבע גמלא. ''בחרנו בתחרות צילומים מכיוון שאין כמו מראה עיניים לראות את קצב התחדשות הטבע. ברור שישנם עצים שלהם ייקח עוד שנים רבות עד שישובו למצבם טרם השריפה, אך מבחינת הנשרים ובעלי החיים, השמורה שבה למסלולה וכך גם מבחינת המטיילים. היה חשוב לנו שאנשים מצד אחד יזכרו את חשיבות השמירה על הטבע וההישמרות באש, ומצד שני ייראו כיצד עם הזמן הטבע עושה את שלו והצבע הירוק שב לנחל ולסביבתו.''

איך משתתפים בתחרות

כללי התחרות פשוטים: תתקבלנה תמונות שצולמו בשטחי השמורה ויעסקו בעופות הדורסים, בעלי החיים, הצמחים, הנחל והמפל, העיר העתיקה והמטיילים - ובעצם הכול. על הצילומים להיות מזוהים עם השמורה. על מנת לאפשר בשנים הראשונות גם תיעוד של השמורה לפני השריפה, תתקבלנה לתחרות בשלב זה גם תמונות שצולמו בשמורה בעבר, כך שאין צורך להגיע במיוחד לצורך התחרות. כל מי שביקר אי פעם בשמורת גמלא יכול לשלוח תמונה ולהשתתף בפרויקט התיעוד המיוחד הזה.

התחרות תיסגר בתאריך 22.1.2012, ושלושת המקומות הראשונים יוכרזו מספר ימים לאחר מכן, בסוף חודש ינואר 2012. שלושת הזוכים במקומות הראשונים יקבלו מנוי לאתרי רשות הטבע והגנים, וגם יזכו לראות את צילומיהם מוצגים לראווה במצפור הנשרים שבשמורה.

את הצילומים יש לשלוח למייל artzi@npa.org.il. לפרטים נוספים ולתקנון התחרות: www.parks.org.il.