הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הסימפוזיון הבינלאומי הראשון לענף הרימון


תערוכת Fresh AgroMashov תקיים השנה את הסימפוזיון הבינלאומי ה-I לענף הרימון, בהשתתפות מומחים, חוקרים ואנשי תעשיה ורפואה מרחבי העולם, שיבואו לשמוע את הבשורות על הענף שגדל פי 10 בעשור האחרון. בסימפוזיון תתקיים סדרת הרצאות ופאנלים ייחודית. 29.2-1.3.2012 בגני התערוכה ת''א

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-1-2012


הסימפוזיון הבינלאומי הראשון לענף הרימון יתקיים בתערוכת 2012 Fresh AgroMashov, בחודש הבא בתל-אביב. במסגרת הסימפוזיון, ביוזמת קבוצת "אגרו-משוב" ובשיתוף חברת "פומג-טק" הפעילה ביישום טכנולוגיות מתקדמות בענף הרימונים בארצות רבות, צפויים להשתתף מומחים, חוקרים ואנשי תעשיה ורפואה מכל רחבי העולם, שיבואו לשמוע את החדשות על הענף המתפתח ביותר בחקלאות.

במסגרת הסימפוזיון ידונו נושאים רלוונטיים לענף בהשתתפות מומחים, כולל מאפייני שיווק מיץ רימונים, מחירי הפרי והגרגירים, טיפוח זנים חדשים, שיטות אגרוטכניות חדשניות להעצמת היבול, אחסון בקירור של רימונים וגרגרי רימון ועוד. את הסימפוזיון ינחה מר פייר אסקודו, עורך ראשי של יורופרש דיסטריביושן בין המשתתפים: מר אדם פריצ'ארד - מנכ"ל PomGreat, החברה הגדולה באירופה למיץ רימון; דן רימון - מנכ"ל 'פומג-טק'; ד"ר דורון הולנד - החוקר המוביל בתחום בארץ ומוכר ברחבי העולם, בזכות הזנים החדשים שפיתח ואקלם בישראל.

גידול של פי 10 בעשור האחרון: תעשיית הרימונים מתפתחת במהירות בעשור האחרון, ולמרות המשבר הכלכלי הגלובלי נחשבת לאחת הרווחיות ביותר מבין ענפי הפירות בישראל. את הביקוש ניתן לזקוף למחקרים האחרונים המצביעים על תרומתו של הרימון לתעשיות הפרמצבטיקה, קוסמטיקה, מזון, מיצים וקוקטיילים, לצד יבול גבוה העומד על מעל 40 טון להקטאר, איכות פרי גבוהה של עד 70% איכות יצוא, פירות גדולים עם מעל 500 גרם לפרי ומגוון רחב של זנים רווחיים. על הרימון: מקורו של הרימון באזור אירן והוא הגיע למזרח התיכון במאה ה-10 (כיבוש ספרד) ולאמריקה ומקסיקו בעזרתו של קולומבוס. בארץ מגודל הרימון בכל תנאי האקלים (לבד מהערבה) ומשתבח ביבול הגדול ב-30-20% מכל מקום אחר בעולם בזכות זנים ייחודיים שפותחו בישראל.

ד"ר דן רימון, מנכ"ל חברת "פומג-טק", ממארגני הסימפוזיון: "אנחנו עושים מאמצים להביא לסימפוזיון את אנשי המקצוע מהשורה הראשונה בענף, הן במחקר, הן בגידול והן בשיווק ובתעשיית המיצים. בימים אלה מתנהלים מגעים עם עוד גורמים מקצועיים נוספים מהשורה הראשונה, להשתתפות בסימפוזיון, ואנו רואים בכך את תחילתה של מסורת בינלאומית".

תערוכת 2012 Fresh AgroMashov יוצאת לדרך בייזומה של קבוצת "משוב" - העומדת גם מאחורי תערוכת "קלינטק" ומגזין משוב לחקלאות. התערוכה צפויה לארח למעלה מ- 25,000 מבקרים, ביניהם עשרות משלחות של ארגונים, משקיעים ושחקנים מרכזיים בתחום החקלאות מרחבי העולם. השנה תתמקד התערוכה בנושא שיווק התוצרת החקלאית הטריה והקטנת פערי התיווך בענף החקלאות - התערוכה היחידה המפגישה בין מגדלי תוצרת חקלאית טרייה לבין קניינים, סיטונאים ומשווקים מהארץ ומחו"ל.