הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


''חקלאים לרגע'': פרוייקט משותף לחקלאים, בני הנוער בערבה ונטפים


בני הנוער עוברים בין 506 המשקים החקלאיים בערבה ואוספים ציוד השקייה חקלאי ישן שנתרם על ידי החקלאים ומועבר לחברת נטפים למחזור. 20% מרווחי הפרויקט יתרמו לאגודה למלחמה בסרטן. שיאו של הפרויקט יקבל ביטוי בתחילת פברואר בביתן המחזור ביום הפתוח, שבו יציג הנוער את הפרויקט

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-1-2012


בימים אלה מתקיים בערבה התיכונה פרוייקט רחב שיזמה חברת "נטפים" הפועלת בשיתוף בני הנוער באזור, לטובת איכות הסביבה. בני הנוער עוברים בימים אלה בין 506 המשקים החקלאיים בערבה המשתרעים על שטח של 300 אלף דונם, אוספים ציוד השקייה ישן מפלסטיק שנתרם ע''י החקלאים ומעבירים אותו לחברת "נטפים" שדואגת למחזורו. עבור כל פריט המגיע למחזור, מעניקה להם חברת נטפים סכום כספי, שיועבר לתקציב הפעילויות החברתיות של בני הנוער.

הנערים כבר פועלים במרץ באיסוף הציוד - ככל שיפעלו יותר, יאספו וימחזרו יותר, כך ישמרו על הסביבה בצורה מיטבית ויגדילו את תקציב העשייה שלהם בשנה הקרובה. תמריץ נוסף להצלחת הפרויקט - בני הנוער בערבה התיכונה החליטו לתרום 20% מסך ההישגים הכספיים של הפרויקט לאגודה למלחמה בסרטן,

"הפרויקט הינו הזדמנות משותפת של הנערים, החקלאים ושלנו בנטפים, לפעילות משמעותית וחשובה.'' אומר ברוך חזקיה, מנהל מרחב דרום בחברת "נטפים" והאחראי על הפרויקט. ''הוא חורט על דגלו ערכים חשובים ביותר, כמו שמירה על איכות הסביבה, חינוך הנוער לעשייה ותרומה. אנו מעריכים, כי בני הנוער יכולים לאסוף עשרות אלפי שקלים בפרויקט ומקווים שגם יצליחו לעשות כן. אני בטוח כי הפרויקט יצליח בשיתוף כל הגורמים ויהיה פיילוט למבצעים נוספים לתרומה לאיכות הסביבה''.

הישגי הפרויקט וחשיבות השמירה על איכות הסביבה יוצגו לאלפי המבקרים בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל במו"פ ערבה תיכונה וצפונית, במהלכה נפתחים שערי מרכז המחקר והפיתוח בערבה התיכונה והצפונית לרבבות מבקרים מהארץ ומהעולם.

התערוכה תתקיים בתאריכים 1-2 בפברואר, במהלכה יערכו סיורים ב-15 דונם של חממות המחקר של המו"פ ובבחוות האלמוגים במקום. בתערוכה יציגו למעלה מ-250 חברות מהארץ והעולם את חידושיהן בתחומי החקלאות, הגינון, איכות הסביבה, חיסכון במים, חשמל סולארי ועוד. כמו כן יתקיים במקום שוק איכרים, בו ניתן יהיה לרכוש מעט מן התוצרת החקלאית המשובחת של הערבה. הכניסה חופשית.