הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סופת שלגים ברמת הגולן; מטיילים פונו מהר בנטל


עקב סופת שלגים קשה באזור קיבוץ מרום-גולן, סגרו הרשויות את בית הספר המקומי וקראו לתושבים לשוב לבתיהם. המטיילים שהיו על הר בנטל פונו

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-1-2012


החל משעות הצהריים משתוללת סופת שלגים באזור קיבוץ מרום גולן בגובה 1000 מטר מעל פני הים. השלג כבר נערם על הקרקע. הר בנטל נסגר, המטיילים במקום פונו וצוות בית הקפה "קופי ענן" ירד בחזרה לקיבוץ.

תושבי מרום גולן נקראו לחזור לקיבוץ, ילדי בית ספר אביטל פונו לבתיהם בטרם יחסמו הדרכים ובאורווה שוחררו הסוסים בכדי למצוא מחסה בטבע, היות והם יודעים הכי טוב היכן למצוא מחסה ראוי.

שפי מור, מנכ"ל תיירות מרום גולן, סיפר בריאיון לערוץ חדשות 2 באינטרנט: "ציפינו לזה, ידענו שמזג האוויר ילווה בסופת שלגים ונערכנו בהתאם. אין פה סגר. זה לא מצב שאי אפשר לצאת מהבית, אבל הנהיגה לא פשוטה במצב הזה. אם אין דחיפות לא יוצאים. אם נוסעים נעזרים ברכבי ארבע על ארבע".

"בכל שנה המועצה האזורית גולן וצה"ל מפנים את הכבישים בהתאם לעומס השלג. זה לוקח זמן עד שהכלים יוצאים לעבודה, ויש מאות ק"מ לפנות. לוח הזמנים בשלג הוא שונה, אחר", הוסיף מור. "יש פה חגיגה גדולה כולם מסתובבים עם מצלמות ומצלמים מכל הכיוונים, חגיגה לעיניים ולנשמה''.