הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ישראל מסייעת בפיתוח משק החלב בסין


מומחים סינים בתחום החלב עברו השתלמוית בישראל. תעשיית החלב הישראלית נהנית ממוניטין רב בסין וזאת בין השאר הודות לרפת הדגמה שהוקמה על ידי ממשלת ישראל ובה מיושמים האמצעים המתקדמים של צ.ח.מ אפיקים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-1-2012


בשנים האחרונות נמצא משק החלב בסין בצמיחה מהירה והביקוש למוצרי חלב במדינה הולך וגובר. קבוצת מנהלים סינים בענף החלב השתתפו לאחרונה בתכנית השתלמות מקיפה של כ-3 חודשים בישראל, בהדרכת אנשי אפימילק מקיבוץ אפיקים ובשיתוף עם מכללת הגליל.

המשתלמים מסין למדו בארץ על השימוש בטכנולוגיות מתקדמות להגברת יצור החלב, ועל שיפור היעילות ורווחתן של הפרות ברפת ובעת החליבה. לצורך התוכנית תורגמו מערכי ההדרכה לשפה הסינית תוך התגברות על קשיים טכניים ומכשולי השפה.

ההשתלמות כללה את מכלול הנושאים הנוגעים לניהול הרפת: בריאות הפרה והעגלים, איתור מהיר של שינויים בהתנהלות הפרות באמצעות "מד התנהגות", הגדלת תכולת החלבון והשומן בחלב, זיהוי של חלב בעייתי בזמן אמת ובידודו והזנת הפרות, וניסיון מעשי בעבודה ברפתות ומכוני חליבה ברחבי הארץ.

מומחי הרפת הסינים עוסקים ביצור חלב עבור תאגיד מנג'יו הסיני, אחת המחלבות הגדולות והמובילות בסין. על אף הצמיחה הגבוהה, צריכת החלב בסין עדיין נמוכה משמעותית לעומת המקובל בישראל ובמדינות המערב. התחזית היא שהצריכה תמשיך ותגדל וחברות החלב נערכות לכך בהתאם.

תעשיית החלב הישראלית נהנית ממוניטין רב בסין וזאת בין השאר הודות לרפת הדגמה מתקדמת שהוקמה על ידי ממשלת ישראל ובה מיושמים האמצעים של אפימילק - צ.ח.מ אפיקים. תפוקת החלב הממוצעת לפרה בסין היא 5000-6000 ליטר לשנה ואילו רפתות שיישמו את הטכנולוגיות הישראליות הגיעו לכמות כפולה של 11500 ליטר בשנה, דבר שיצר תהודה רבה ברחבי סין.

בעקבות הצלחת הקורס מתוכננת להגיע קבוצה חדשה של מנהלים מסין בחודש מרץ. הליווי של המנהלים ממשיך גם לאחר חזרתם באמצעות יועץ ישראלי של אפימילק המתגורר בסין.