הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנס סביבתי חסר תקדים בגובה 15 מיליון ₪ יוטל על חברת תנובה


הקנס הושת על החברה בגין זיהום ים מהזרמת שפכים. גובה הקנס המוטל על חברה עולה בהתאם למחזור המכירות השנתי שלה. השר ארדן: ''נמשיך לדרוש השקעה בטכנולוגיה הטובה ביותר להפחתת הזיהום, לא פחות ממה שמשקיעות החברות בשיווק אגרסיבי של מוצריהן''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-1-2012


המשרד להגנת הסביבה הודיע לחברת 'תנובה' על כוונתו להטיל על החברה עיצום כספי בסך 15,219,300 ₪, בשל הפרת תנאים בהיתרי הזרמה לים, כפי שניתנו לחברה על ידי הוועדה הבינמשרדית למתן היתרי הזרמה לים.

כחלק מתהליך יצור המזון של חברת תנובה נוצרות תמלחות, שסילוקן הסופי מבוצע בים. הליך זה מצריך היתר מהועדה הבינמשרדית למתן היתרי הזרמה לים. מפעל תעשיות תנובה באזור התעשייה באר טוביה, אשר מזרים את שפכיו באמצעות מסוף התמלחות בשפד"ן, חרג מתנאי היתר ההזרמה במהלך השנים 2009-2010.

למרות הנחיות הוועדה, המפעל נמנע מלהקים מתקן טיפול באיכות התמלחת, כפי שנדרש מספר פעמים על ידי הוועדה וכפי שהמפעל התחייב לבצע. מתקן זה נועד לסנן את התמלחות שנותרו למפעל ולהפחית את רמת הזיהום שלהן.

הקנס מוטל על חברת תנובה בשל אי הקמת המתקן, העדר דיווח על הליך הקמתו וחריגה מאיכות השפכים שעבורם קיבלה תנובה היתר מהוועדה. על פי חוק 'מניעת זיהום ים ממקורות יבשתיים', גובה הקנס המוטל על חברה עולה בהתאם למחזור המכירות השנתי של החברה. חברה שמחזורה מעל 500 מיליון ₪ נדרשת על פי חוק לשלם 2.4 מיליון ₪ בגין כל הפרה של ההיתר.

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן: ''חופי המדינה הם משאב טבע ייחודי ולא נאפשר לזהם אותם כדי שבעלי מפעלים יגדילו את רווחיהם. נמשיך לדרוש השקעה בטכנולוגיה הטובה ביותר להפחתת הזיהום, לא פחות ממה שמשקיעות החברות בשיווק אגרסיבי של מוצריהן".

כספי הקנס יועברו לקרן למניעת זיהום ים.