הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הממשלה תעביר 38.7 מיליון שקל לפיצוי עובדי אגרקסקו


חמישה מיליון שקלים מסכום זה ימומנו מתקציב משרד החקלאות ופיתוח הכפר והיתרה תמומן מתקציב משרד האוצר. יועץ שרת החקלאות אברהם לב הודיע כי בכוונת השרה להגיש ערר על החלטה זו

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-1-2012


ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה (הקבינט החברתי-כלכלי של הממשלה) אישרה העברת סכום של 38.7 מיליון ש"ח לחשבון נאמנות עבור תשלומים לעובדי חברת אגרקסקו, שנקלעה להליך של פירוק לפני כמה חודשים, כך שחמישה מיליון ש"ח מסכום זה ימומנו מתקציב משרד החקלאות ופיתוח הכפר והיתרה תמומן מתקציב משרד האוצר. התקציב יועבר לידי נאמן אשר נבחר על ידי הסתדרות העובדים החדשה ויפעל לטובת עובדי החברה.

בעקבות הקשיים הכספיים שאליהם נקלעה חברת אגרקסקו שנשלטה על ידי המדינה, כשנכנסה לחובות של 450 מליון שקל, החל תהליך של הקפאת הליכים של החברה בבית המשפט ומונה לה הנאמן עו"ד שלמה נס. ההסתדרות, הוועד והנהלת אגרקסקו חתמו על הסכם קיבוצי לפיו במקרה של פירוק, יקבלו העובדים תנאי פרישה משופרים.

לפני מספר חודשים נמכרה חברת אגרקסקו, אולם הכספים שהצטברו בקופת הפירוק תוך כדי מכירתה, בצירוף הכספים שאמורים להגיע לעובדים מהביטוח הלאומי, לא הספיקו כדי לממש את זכויות העובדים כפי שהוסדרו בהסכם הקיבוצי. עופר עיני דרש מבעלי המניות להשלים את הסכום, כך שזכויות העובדים לא ייפגעו. בעקבות הדרישה, הסכים האוצר להעביר 33 מיליון שקל עבור העובדים שאיבדו את מקום עבודתם.

לאחר קבלת ההחלטה הודיע יועץ שרת החקלאות ופיתוח הכפר, מר אברהם לב, כי בכוונת השרה להגיש ערר על החלטה זו.