הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חדש מבית קנט: ביטוח אסונות טבע לכרמים מניבים ולא מניבים


קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע, מחדשת את ההרשמה לביטוח גפן יין לשנת 2012. לצד ביטוח נזקי טבע הקיים מזה שנים, תציע החברה גם ביטוח אסונות טבע לכרמים מניבים ולא מניבים. המועד האחרון להצטרפות לביטוח הינו 29.2.2012

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-1-2012


קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע, מחדשת את ההרשמה לביטוח גפן יין לשנת 2012. קנט מציעה לצד ביטוח נזקי טבע הקיים מזה שנים גם ביטוח אסונות טבע לכרמים מניבים ולא מניבים, המכסה נזקים אקלימיים שאינם מכוסים בביטוח נזקי טבע וכן נזקי מחלות ומזיקים ונזק לגפנים עצמם שיגרם מסיכוני טבע. ביטוח גפן היין מונע מהמגדלים להישאר חשופים לנזקים שיכולים לגרום להשמדת היבול כולו ולפגיעה קשה בפרנסתם.

בביטוח נזקי הטבע בגפן יין, היבול המבוטח נקבע על ידי המגדל לכל זן וחלקה בנפרד. במקרה של נזק, חישוב תגמולי הביטוח וההשתתפות העצמית נעשים לכל זן וחלקה בנפרד וללא תלות ביבול ביתר החלקות. כמו כן, גם תשלום הפיצויים במקרי נזק נעשה מיד עם סיום הערכת הנזק ובמרבית המקרים לא תידרש לנתוני שיווק לצורך חישוב הפיצוי. דבר המקצר משמעותית את מועד קבלת הפיצוי. יצוין שמגדל המעוניין להתאים טוב יותר את הביטוח לצרכי האישיים, יכול לבטח את היבול במסלול מיוחד, המקנה סכומי פיצוי גבוהים יותר. ההצטרפות למסלול מותנת באישור קנט ובכפוף להצגת הסכם השיווק של המגדל (כולל המחיר המתקבל מהיקב).

ביטוח אסונות טבע בגפן היין מכסה נזקים אקלימיים שאינם מכוסים בביטוח נזקי טבע וכן נזקי מזיקים ומחלות לפרי שפגיעתם הינה בהיקף אזורי הגורמים לנזק כמותי ליבול. הביטוח יקבע לכל זן בנפרד ויתבסס על יבול נורמטיבי או על ממוצע היבולים של המגדל (בשנים 2007-2010). כמו כן, השנה נוספה רמת ביטוח נוספת, רמה ב' בה סכום הפיצוי המרבי גבוה יותר. ההצטרפות למסלול מותנת ברכישת ביטוח כנגד נזקי טבע וקבלת אישור מקנט (בכפוף להצגת הסכם השיווק של המגדל, כולל המחיר המתקבל מהיקב). קנט מציעה למגדלים גם ביטוח לכרמים שאינם מניבים, המכסה נזקים אקלימיים שעשויים להיגרם לכרמים בהיותם בשלב של טרם הנבה.

המועד האחרון להצטרפות לביטוח הינו 29.2.2012, פרטים נוספים באתר החדש של קנט בכתובת: www.kanat.co.il